زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام شد

بعد از چند بار تغییر زمان برگزاری، بیست و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۱۱ تا ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ با همکاری استانداری همدان و بنیاد سینمایی فارابی در شهر همدان برگزار خواهد شد.

این جشنواره همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) (روز جوان) آغاز و همزمان با نیمه شعبان و تولد حضرت مهدی (عج)، به پایان خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی جشنواره سال گذشته فراخوان و مقررات جشنواره برای کشورهای مختف ارسال شده است و تاکنون بیش از ۴۰ کشور برای حضور در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان فیلم ارسال کرده اند و بیش از ۲۶۰ فیلم بلند، نیمه بلند و کوتاه خارجی به دبیرخانه جشنواره رسیده و از هفته سوم فرودین ماه سال ۱۳۸۸ کار بازبینی آن ها از آغاز شده است.

لازم به ذکر است که تغییر زمان برگزاری جشنواره اعتراض بعضی از اهالی سینمای کودک و نوجوان را در بر داشته است.

ابراهیم فروزش كه در دوره گذشته با دو فیلم «هامون و دریا» و «زمانی برای دوست داشتن» در جشنواره حضور داشت در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: جشنواره های داخلی و خارجی را عموما با روزی كه برگزار می شوند می شناسند و این تغییر زمان برگزاری كه ممكن است به دلایل مختلف پیش آید، در اذهان عمومی تأثیر خوبی ندارد و زمان آن گم می شود.

علی سرتیپی هم كه به عنوان تهیه كننده با فیلم «نصف مال من نصف مال تو» در جشنواره بیست ویكم كودك و نوجوان حضور داشت، با اظهار تأسف از این كه زمان برپایی جشنواره كودك همیشه بی ثبات بوده است، مطرح كرد: خود فیلم های كودك و نوجوان در دوران جدید وضعیت بی ثباتی دارند و جشنواره هم تابعی از شرایط این سینما است.

حبیب ایل بیگی- مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم کودک - نیز درباره تغییر زمان برگزاری بیست و سومین جشنواره فیلم کودک به خبرنگار مهر گفت: مجموعه ای از عوامل باعث تغییر زمان برپایی جشنواره شد که یکی از آن ها برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود. احتمال کشیده شدن اتخابات به دور دوم وجود دارد و اگر این اتفاق می افتاد، تیرماه همزمان با برگزاری دور دوم هم نمی توانستیم جشنواره را برگزار کنیم.

ایل بیگی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم کودک جیفونی ایتالیا در تیرماه برگزار می شود و ما نمی خواستیم جشنواره فیلم کودک همدان زیر سایه آن قرار بگیرد. جشنواره فیلم کودک میهمانان خارجی دارد و باید شرایط حضور آن ها را فراهم می کردیم. نمایندگانی از مرکز بین المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان سیفژ در جشنواره شرکت می کنند و باید فضای حضور آن ها فراهم می شد.

امسال سومین سال است که شهر همدان میزبان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان است، پیش از این نیز جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شهرهای کرمان و اصفهان برگزار شده است.

Submitted by editor6 on