زمین را برای آیندگان زنده نگه داریم!

به بیشتر از یک میلیارد انسان در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا بپیوندیم و روز زمین را گرامی بداریم. پنج روز دیگر در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) روز جهانی زمین است.

دوم اردیبهشت امسال، چهلمین سالی است که مردم جهان روز زمین را گرامی می دارند. مدرسه ها، سازمان های غیردولتی جهانی و منطقه ای و دوست داران و کوشندگان محیط زیست برای بزرگ داشت این روز برنامه های گوناگونی تدارک دیده اند. روز زمین اکنون در ۱۹۰ کشور جهان گرامی داشته می شود و مردم آمریکا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۲ آوریل روز زمین را گرامی می دارند.

زمین را برای آیندگان زنده نگه داریم

در Earth Day Network، وب سایت رسمی روز زمین آمده است: "روز زمین در سال ۲۰۱۰ می تواند نقطه عطفی برای بازنگری به سیاست گذاری درباره محیط زیست باشد. از برنامه ریزی برای مبارزه با گرمایش زمین گرفته تا اقتصاد سبز و استفاده از انرژی های تجدید پذیر. روز زمین فرصتی اثرگذار برای دولت ها، سازمان ها و افراد فراهم می کند تا برای ایجاد و ترویج اقتصاد سبز جهانی به هم بپیوندند."

آموزگاران نیز در بسیاری از کشورها از فرصت این مناسبت به خوبی استفاده می کنند و می کوشند تا دانش آموزان را با مفاهیم زیست محیطی و توسعه پایدار آشنا کنند. یک جستجوی کوچک در اینترنت با واژه های "روز زمین" یا Earth Day یا آموزش های محیط زیستی برای کودکان، پیشنهادهای متنوع و جالبی را در اختیار پدر و مادرها و آموزگاران قرار می دهد تا از راه بازی و هنر کودکان را با زمین و منابع ارزشمندش آشنا کنند و علاقه و حساسیت به محیط زیست را در وجود آن ها بپرورانند.

زمین را برای آیندگان زنده نگه داریم

بزرگ داشت روز زمین، به یاد همه ما می آورد که برخورداری از محیط زیستی سالم و پایدار، فارغ از سن و جنس و نژاد، حقی مشترک برای همه انسان ها است. برای همه انسان هایی که اکنون در زمین زندگی می کنند و برای کودکانی که در سال ها و قرن های آینده بر روی این سیاره زیبا گام می گذارند.

Submitted by admin on