زندگی در شهرهای بزرگ و به دور از طبیعت برای کودکان مشکل آفرین است

۸۷/۱۸/۱۱

محمود برآبادی -نویسنده کتاب های کودکان و نوجوانان، از اعضای انجمن نویسندگان و کارشناس ترافیک- با انتشار کتاب راهنمای آموزشی تازه ای ویژه مربیان مهدهای کودک‌، کودکان را با خطرات ناشی از آلودگی هوا و صدا آشنا می کند. 

 در این کتاب آلودگی هوا و صدا به عنوان دو مشکل مهم شهرهای بزرگ با مطالب متنوع و زبانی ساده تهیه و تدوین شده است. مطالب کتاب با شعر، داستان، سرگرمی، لطیفه، بازی و نقاشی همراه است و تصاویری زنده، کودکانه و جذاب دارد.

محمود برآبادی به تنظیم دو بخش "آلودگی هوا چیست؟" و "آلودگی صدا چیست؟" در این کتاب اشاره کرد و گفت:" زندگی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و دوری از طبیعت برای کودکان مشکل آفرین است. کودکان بیش از بزرگسالان در معرض خطر آلودگی ها هستند. آگاهی از خطر می تواند آسیب ها را کاهش دهد. این کتاب هم با همین هدف نوشته شده است."
برآبادی تا کنون کتاب های دیگری نیز با موضوع آموزش به کودکان به چاپ رسانده است. "راهنمای آموزش ایمنی ترافیک به کودکان"، "رفت و آمد در شهر" و "بچه ها مواظب باشید" از جمله این کتاب هاست.
طرح تألیف این راهنمای آموزشی از سوی‌‌ "شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران" پی ریزی شده و مؤسسه نشر شهر انتشارآن را بر عهده دارد.
شركت كنترل كیفیت هوا که زیر مجموعه حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیك است با هدف برنامه‌ریزی، پژوهش و تحقیق در زمینه كاهش و كنترل آلودگی‌های زیست محیطی هوا و صدا در محیط‌های شهری و صنعتی سال ۱۳۷۲از سوی شهرداری تهران تأسیس شده است.

 

Submitted by editor6 on