زنگ تفریح افسانه ها در کتابخانه مدرسه

"زنگ تفریح افسانه ها" عنوان پروژه بلندخوانی کتاب برای دانش آموزان دبستان آمراز Amras درشهر اینسبروک Innsbruck  اتریش است.

 هدف از اجرای این پروژه تقویت مهارت های گفتاری و اجتماعی در کودکان است. هدف دیگر آن، آشنا کردن آن ها با گنجینه داستان ها و افسانه ها در کتابخانه این دبستان است. دانش آموزان این دبستان می توانند در زنگ تفریح سری به خانه اسرارآمیز جادوگر در کتابخانه بزنند. این خیمه را کتابدار مدرسه برای کودکان دبستانی برپا کرده است.

یکبار در هفته نیز کتابدار که مانند جادوگران لباس پوشیده، در زنگ تفریح به انتظار بازدید  کودکان در این خیمه می نشیند. در طول سال تحصیلی تمام کودکان به نوبت و در گروه های کوچک و بزرگ به کتابخانه می آیند تا به افسانه ای که کتابدار  در این خانه جادوگر برای آن ها می خواند گوش فرا دهند.

 در ساعت کتابخوانی، دو دانش آموز از هر کلاس می توانند به کتابدار در بلندخوانی کتاب کمک کنند. نخست از درون صندوق بزرگی نمادی برای داستان روز انتخاب می شود. سپس کودکان سراپا گوش می شوند و به داستان گوش می سپارند و از آن  لذت می برند. گاهی این قصه گویی ها را کودکان با سازهای ارف Orff همراه می کنند. این همراهی،  سبب افزایش تمرکز آن ها و همچنین  شرکت فعالانه کودکان بلندخوانی کتاب می شود.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by admin on