سازمان خوار و بار جهانی برگزار می کند: مسابقه هنری بین المللی تنوع زیستی برای کودکان و نوجوانان

فائو از همه کودکان و نوجوانان در سراسر جهان خواسته تا در برنامه دست های کوچک در دست هم برای مسابقه بین المللی هنری تنوع زیستی شرکت کنند. یک مسابقه طراحی و نقاشی با موضوع تنوع زیستی که کودکان و نوجوانان ۶ تا ۲۰ ساله می توانند در آن شرکت کنند.

تنوع زیستی و مفهوم آن برای کودکان و نوجوانان جهان، جستجو در جلوه های گوناگون زندگی بر روی زمین، اکوسیستم های مختلف، علت از بین رفتن گونه های انواع گوناگون زندگی بر روی زمین و کوشش های مردم جهان برای حفاظت از تنوع زیستی، موضوع هایی است که از سوی برگزار کنندگان  مسابقه به شرکت کنندگان پیشنهاد شده است.
کودکان و نوجوانانی که علاقه مندند در این مسابقه شرکت کنند باید یک طرح یا نشانه با این موضوع ها نقاشی کنند و آن را تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۵ خرداد ۸۹) به وسیله پست الکترونیکی یا پست کاغذی برای گردانندگان مسابقه بفرستند. 
آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه در سه گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال داوری می شوند و در هر سه گروه سه برنده معرفی خواهند شد. برگزیدگان نخست سه گروه، ۴۰۰ دلار و برگزیدگان دوم و سوم آن ها هر یک ۲۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. افزون بر این، یک اثر هم برنده جایزه بزرگ مسابقه خواهد شد. 
برای شرکت در مسابقه:
اثر باید با موضوع تنوع زیستی و بر روی کاغذ A4 در یک چهارچوب مربع یا دایره کشیده شده باشد. قطر دایره و طول ضلع مربع باید ۱۸ سانتی متر باشد. استفاده از همه ابزار طراحی و نقاشی به جز مداد شمعی امکان پذیر است. شرکت کنندگان می توانند در صورت تمایل از نرم افزارهای رایانه ای ویژه طراحی نیز استفاده کنند. برگزار کنندگان مسابقه به شرکت کنندگان پیشنهاد می کنند که از رنگ های تند و براق بیشتر استفاده کنند. مسابقه از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) آغاز شده و تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۸۹) ادامه خواهد داشت.
هر فرد تنها می تواند با یک اثر در مسابقه شرکت کند. علاقه مندان باید اثر خود را تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۵ خرداد ۸۹)، به دبیرخانه مسابقه به نشانی زیر بفرستند:
نشانی پست الکترونیکی:
children‐youth@fao.org
نشانی پستی:

Dr Reuben Sessa
Young Hands Together for Diversity International Art Competition
NRC
Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO)
Viale delle Terme di Caracalla
00153 Rome, Italy
 

Submitted by editor6 on