ساعت کتابخوانی پدران!

فردا، پانزدهم ماه می، بوکرتراست نخستین برنامه سالانه "ساعت کتابخوانی پدران" را برگزار می کند.

هدف این برنامه تشویق پدران به خواندن کتاب برای فرزندشان و بالا بردن اعتماد به نفس آن ها در این زمینه است.

یافته های به دست آمده از یک نظرسنجی نشان می دهد که تنها ۱۹ درصد پدران جوان انگلیسی (پدران بین۱۶ تا ۲۴ سال) برای فرزندانشان هنگام خواب کتاب می خوانند. در حالی که ۷۸ درصد پدران مسن تر از کتاب خواندن برای فرزندانشان به هنگام خواب لذت می برند.

۷۵ درصد این پدران علت این امر را نداشتن اعتماد به نفس در خواندن کتاب برای کودکانشان اعلام کرده اند. با این وجود والدین خواندن برای کودکان را در رشد فرزندانشان مهم می دانند و با به کار بردن تکنیک هایی تلاش می کنند بر عدم اعتماد به نفس غلبه کنند. برای نمونه یک سوم والدین هنگام خواندن صدایشان را تغییر می دهند و ۲۰ درصد والدین خواندن روزانه ی کتاب برای فرزندشان را برای به دست آوردن اعتماد به نفس موثر می دانند.

مدیر اجرایی بوکتراست می گوید:‌ "اگر والدین هر شب یک داستان برای کودکشان بخوانند کودکشان هنگامی که به مدرسه می روند از نظر تحصیلی ۱۲ ماه جلو خواهند بود و اگر در هفته ۲ تا سه شب کتاب بخوانند ۶ ماه جلو خواهند بود. بوکتراست می خواهد والدین را تشویق کند که هر وقت که می توانند برای کودکانشان کتاب بخوانند. خواندن کتاب برای کودکان هنگام خواب تنها به خاطر پیشرفت تحصیلی کودکان نیست بلکه راهی است دوست داشتنی برای والدین و کودکان تا با هم وقت بگذرانند."

برنامه ساعت کتاب خوانی پدران با همکاری شرکت راه آهن شمالی Northern Rail و موسسه آموزشی Storytelling Express برگزار می شود. قرار است کارشناسان بین ساعت ۶ تا ۷ عصر درباره ی کتابخوانی هنگام خوابیدن با مسافران خط لیدز به ناتینگهام صحبت کنند و آن ها را تشویق کنند که برای نخستین برنامه ساعت کتابخوانی پدران کتابی انتخاب کنند.
 

Submitted by editor3 on