از سرپرست کتابخانه و آرشیو تحقیقاتی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان قدردانی شد

در آستانه هفته ملی کودک و در آیین پایانی نخستین جشنواره‌ی کتاب و کودک با نام «بر بال‌های سیمرغ» از فعالیت های موثر و ماندگار چند تن از کتابداران کودک و نوجوان تقدیر شد. 

ثریا قزل ایاغ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، فرزانه طاهری سرپرست کتابخانه و آرشیو تحقیقاتی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، وحید طوفانی سرپرست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن نظافت، عبدالسلام مشهور، غلامعلی کیومرثی، ملک چیذری و تابان فرزانه‌پور از کتابخانه های سیار و عادی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و شهرستان ها کتابدارانی بودند که در نخستین جشنواره  نام «بر بال‌های سیمرغ» از آن ها تقدیر شد. 

نخستین جشنواره «بر بال های سیمرغ» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخانه از ١٢ تا ١٥ مهر ماه در کتابخانه ی ملی برگزار شد.

 

کتابخانه ملی در روزهای برگزاری این جشنواره با برنامه های گوناگونی میزبان کودکان و نوجوانان بود. نقالی و نمایش های صحنه ای، کارگاه های آشنایی کودکان با کاغذ سازی، صحافی، چاپ، مرمت و نگهداری کتاب، کتابداری به روش ساده از جمله برنامه هایی بود که کتابخانه ملی برای کودکان و نوجوانان آماده کرده بود.

جشنواره کودک «بر بال های سیمرغ» که امسال به معرفی آثار حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخت، نخستین جشنواره کتاب و کودک در کتابخانه ملی است و قرار است این جشنواره هر ساله با معرفی یکی از مفاخر ادبی ایران زمین برگزار شود.

.

 

 

 

کلیدواژه:
منبع
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor3 on