سکاندار جدید کشتی ادبیات کودک بریتانیا!

 جولیا دونالدسن، نویسنده اسکاتلندی ادبیات کودک، به عنوان هفتمین دارنده مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا برگزیده شد. 

دونالدسن، مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا را از آنتونی براون، تصویرگر انگلیسی و دارنده پیشین این مقام دریافت کرده است. او برای سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا را در اختیار خواهد داشت. مقامی که هر دوسال یکبار به یک پدید آورنده ادبیات کودک بریتانیایی برای تلاش در زمینه رشد وضعیت کتابخوانی و خلاقیت کودکان داده می شود. دارنده این مقام، بورسی ۱۵ هزار یورویی دریافت می کند تا به ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بپردازد و به وضعیت کتابخانه ها، کتابخوانی در مدرسه ها رسیدگی کند و پروژه هایی در این ارتباط تدارک ببیند. 

سکاندار جدید کشتی ادبیات کودک بریتانیا

دونالدسن، پیوستن به کمپین رسیدگی به کتابخانه های کودک و نوجوان را یکی از مهم ترین برنامه های خود در این دوران دوساله عنوان کرده است. او گفته که تصمیم دارد تا پروژه هایی تدارک ببیند تا کودکان به اجرا کردن نمایش از کتاب هایی که می خوانند تشویق شوند. 

جولیا دونالدسن، نویسنده ۱۲۰ کتاب و نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان است، اما یکی از کتاب های او شهرت جهانی پیدا کرده است. تاکنون میلیون ها نسخه از کتاب گروفالوی او، در کشورهای مختلف به فروش رفته است. گروفالو، یک کتاب تصویری با ترانه ها و تصویرهای جذاب است و داستان موشی را روایت می کند که برای گریز از خطرهای گوناگون درون جنگل از خودش داستان سرهم می کند. این کتاب در ایران با نام گروفالو، با ترجمه آتوسا صالحی در سال ۸۷ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. 

سکاندار جدید کشتی ادبیات کودک بریتانیا

اهدای مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا را بنیاد بوک تراست در انگلستان اداره می کند. پیش از جولیا دونالدسن، آنتونی براون، تصویرگر و نویسنده، مایکل روزن، شاعر ادبیات کودک، مایکل مورپورگو، نویسنده، آن فاین، نویسنده، ژاکلین ویلسن، نویسنده و کوانتین بلیک تصویرگر و نویسنده کتاب های کودکان دارنده این مقام بوده اند. 

Submitted by admin on