شادپیمایی خانواده‌ها به همراه عروسک‌ها در افتتاحیه هفدهمین جشنواره بین المللی مبارک

هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مبارک با شادپیمایی خانواده‌ها و عروسک‌ها روز ۳۱ مرداد در پارک آب و آتش تهران آغاز می‌شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با دبیری مرضیه برومند از یکم تا هفتم شهریور ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. این جشنواره از پنج جشنواره اصلی هنرهای نمایشی ایران است که در سال ۱۳۶۸ خورشیدی آغاز به کار کرد. تا سال ۱۳۷۱ به صورت سالانه برگزار شد و پس از آن به صورت دوسالانه. در پانزدهمین دوره جشنواره، در سال ۱۳۹۳، برای نخستین بار در جشنواره‌های پس از انقلاب، افتتاحیه در قالب شادپیمایی (کارناوال) برگزار شد و پس از آن در افتتاحیه دوره شانزدهم نیز شادپیمایی سرآغاز جشنواره بود.
مرضیه برومند دبیر جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در مقدمه فراخوان هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک آورده است: «یک دنیا حرف خوب برای گفتن داریم، می‌خواهیم از عشق بگوییم، از نیکی و زیبایی، از صلح و آرامش و امنیت و آزادی برای همه انسان‌ها، می‌خواهیم از امید بگوییم و از شادی و از آسمانی آبی برای کودکان سراسر جهان. باز می‌خواهیم گرد هم بیاییم و به یاری عروسک‌ها رویاها و آرزوهای‌مان از جهان هستی را در قالب نمایش با یکدیگر سهیم شویم.»

دوره هفدهم جشنواره عروسکی با رویکرد توجه به عنصر نوآوری و شگفتی به عنوان ویژگی نمایش عروسکی، توجه به مخاطب به عنوان یکی از ارکان اصلی هنر نمایش و توجه ویژه به ساختار درست و منسجم و وجوه دراماتیک نمایشنامه برگزار خواهد شد.

این جشنواره شامل بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی ایران در دو شاخه ویژه مخاطبان بزرگسال و ویژه مخاطب کودک، نوجوان و خانواده، بخش نمایش عروسکی ملل، نمایش عروسکی فضای باز، تجربه (نوآوری و تفاوت)، نمایشگاه عروسک، پژوهش و آموزش خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند جدول برنامه نمایش‌های صحنه‌ای و فضای باز را از پیوست دریافت کنند.

 

پوستر هفدهمین جشنواره بین  المللی نمایش عروسکی مبارک

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on