ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی(انیمیشن) تهران

ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی(انیمیشن) تهران، در روزهای ۱۱ تا ۱۵ اسفند امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد. 

   تازه‌ترین آثار تولید شده هنرمندان در حوزه پویانمایی ایران و جهان در ششمین دوره از برپایی این رویداد معتبر هنری شرکت خواهند کرد.

این جشنواره هر دوسال یک بار با هدف فراهم‌سازی بستری مناسب برای تبادل اندیشه‌ها، گسترش توانایی‌ها و کمک به ابتکار و نوآفرینی هنرمندان نو  و عرضه هدفمند آثاردر حوزه بین المللی، در چهار بخش اصلی ایران ،بین‌الملل ،ویژه و چشم انداز برگزار می‌شود.  

 بخش مسابقه، پذیرای آثار ۳۵ میلی‌متری و ویدیویی بتاکم خواهد بود با این شرط که آثار ایرانی پس از سال ۱۳۸۳ و آثار خارجی پس از ژانویه ۲۰۰۵ میلادی تولید شده و در جشنواره‌های قبلی شرکت نکرده باشند.

بخش نمایش ویژه به شیوه‌ای غیر رقابتی برگزار می‌شود و در آن آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه به نمایش گذاشته می‌شود .
بخش چشم‌انداز نیز با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی به شیوه غیررقابتی به موضوع‌هایی مانند معرفی استعداد‌های نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلم‌ساز خواهد پرداخت.

دست‌اندرکاران ساخت مجموعه‌ها و سریال‌های انیمیشن نیز می‌توانند با ارسال حداکثر سه قسمت از فیلم‌های خود به دفتر جشنواره در این جشنواره شرکت کنند.

 آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی نیز مجاز به شرکت در این جشنواره هستند. 

پنج دوره گذشته جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با استقبال گسترده کشورهای جهان و بزرگان این هنر روبرو شد. در پنجمین دوره این جشنواره بیش از ۵۰۰ فيلم از ايران و ۶۱ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در میان آنها آثار برگزیده جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و برندگان اسکار انیمیشن به چشم می‌خورد.

 علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره برای دریافت فرم درخواست و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند،یا با تلفن ۸۸۹۵۸۷۷۸ تماس بگیرند.

متقاضیان باید تا حداکثر ۱۵آذر امسال آثار خود را همراه با تکمیل فرم درخواست شرکت، به دفتر جشنواره ارسال کنند .
دبیرخانه جشنواره  در تهران خیابان دکترفاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
 
روشنک بهاریان نیکو
 
 
 

 

 

Submitted by editor6 on