ششمین دوره‌ی نمایشگاه گروهی مصورسازی ادبیات کهن و خوانش ادبیات کلاسیک از سوی کودکان ایران‌زمین

ششمین دوره‌ی نمایشگاه گروهی مصورسازی ادبیات کهن از سوی کودکان ایران‌زمین با هدف اصلی آشنایی کودکان با ادبیات کهن و نثر و نظم شاعران و نویسندگان کلاسیک ایران برگزار می‌شود.

در دوره‌ی کنونی، همان اندازه که بزرگ‌ترها از کتاب فاصله گرفته‌اند، کودکان به اسطوره‌های تلویزیونی نزدیک شده‌اند؛ بی‌خبر از آن‌که ادبیات کهن ایران‌زمین پر از درس و حکمت‌های آموزنده است. به همین سبب با هدف بانشاط کردن مطالعه‌ی این کتاب‌ها، به تصویرسازی و واقع‌نگاری آن‌ها پرداخته شده است. شش سال است که این فعالیت شروع شده و کودکان کتاب‌های شاهنامه، کلیله و دمنه، بوستان، گلستان و همچنین افسانه‌های عمو نوروز و ننه سرما در ادبیات کهن ایران را به تصویر کشیده‌اند.

هر سال نمایشگاهی برای تقویت روحیه‌ی کودکان و ترویج این فرهنگ میان آن‌ها برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها تا کنون در پاریس (فرانسه)، شهرهای بابل و تهران با امید ترویج این حرکت زیبا و نو در سراسر ایران‌زمین برگزار شده است.

همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه، علاقه‌مندان می‌توانند با اهدای کتاب‌های خوانده‌شده و اسباب‌بازی‌هایی که بازی با آن‌ها از سن کودکانشان گذشته است، در تجهیز اتاق‌های بازی و بخش‌های مختلف بیمارستان‌های کودکان سهیم باشند.

این نمایشگاه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۶ تا ۱۹ در موزه‌ی بابل (گنجینه) واقع در ساختمان شهرداری سابق برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع
خانه کودک جهان اندیش
Submitted by editor71 on