ششمین شماره داروگ بر پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت

ششمین شماره‌ ماهنامه داروگ (نخستین نشریه‌ی نوجوانان دوستدار محیط زیست) با مطالبی درباره‌ی محیط‌زیست و فضا منتشر شد.

جدیدترین شماره‌ی داروگ در بخش‌های زیر بر پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفته است:

تکاپو

نخستین مطلب این بخش، مصاحبه‌ی نوجوانی داروگی با دکتر اسماعیل کهرم، پرنده‌شناس مشهور است. در این گفت‌وگو دکتر کهرم از خاطرات بامزه‌ی پرنده‌شناس شدنش و زیروبم‌های این شغل زیبا می‌گوید.

بچه‌های سبز

اگر به دنیای روبات‌ها علاقه دارید، مصاحبه‌ی داروگ با نوجوانان مخترع روبات را از دست ندهید. ریحانه، شیرین و راضیه، سه دختر نوجوان ایرانی هستند که با ساخت یک ربات محیط‌زیستی راهی مسابقات جهانی در هند شده‌اند. تجربه‌های یک نوجوان کلاس نهمی که برای درد معده‌اش به سراغ شناختن گیاهان دارویی و تحقیق در مورد آن‌ها رفته است نیز از دیگر مطالب خواندنی این بخش است.

طبیعت‌گردی

در این بخش همراه با یک داستان کوتاه برای پرنده‌نگری، راهی تالاب‌های «فریدونکار» و «کانی برازان» می‌شوید. و سری هم به موزه‌ی زمین‌شناسی می‌زنید.

سرگرمی

این بخش پر از مطالب سرگرم کننده برای دوستداران فضا و تکنولوژی است. از معرفی فیلمی جذاب و فضایی تا گشتی در سرزمین انیمیش‌های کارخانه والت دیزنی. شوخی با اسحاق نیوتون و آموزش یک نرم‌افزار برنامه‌نویسی از دیگر مطالب این بخش هستند.

خبر خوش

در این بخش از خبرهای محیط‌زیستی سراسر دنیا مطلع می‌شوید. از بالا آمدن سطح دریاچه ارومیه در ایران تا ساخت یک هتل دوچرخه در نروژ.

پارک جانوران

برای دوستداران حیات وحش این بخش پر از مطالب خواندنی است. در این بخش با حیوانی که در واقع سُپور حیات است، آشنا می‌شوید و همچنین حیواناتی را که بدون آن‌ها زندگی انسان‌ها از بین می‌رود، می‌شناسید.

زمین ما

این بخش پر از اطلاعات کاربردی برای یک زندگی سبز و دوستدار محیط زیست است. در انتهای این بخش هم یک کمیک استریپ محیط زیستی و پر هیجان «ماجراهای پرفسور در زیست بوم‌ها» را می‌خوانید.

برای دریافت داروگ با ما تماس بگیرید:

شماره تماس: ۸۸۵۰۵۰۵۵  داخلی ۱۶۰۰

 

دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on