شماره ی جدید کتاب ماه کودک و نوجوان منتشر شد

شماره ١٦١ کتاب ماه کودک و نوجوان، ماهنامه تخصصی اطلاع رسانی و نقد و بررسی كتاب های کودک و نوجوان، در ١٤٠ صفحه منتشر شد. 

در بخش یادداشت سردبیر این شماره که ویژه ی اسفند ماه ١٣٨٩ است، مقاله ای با عنوان "نظریه و نقد بومی، عرصه ی چالش عقلانیت سکولار و عقلانیت دینی" منتشر شده است.

در بخش ادبیات داستانی، "اعترافات غلامان" نوشته ی حمیدرضا شاه آبادی، "در یک شب مهتابی که شب چهاردهم ماه بود" و "کبوتر سفید کنار آینه" هر دو نوشته ی احمد رضا احمدی، "جنگ که تمام شد بیدارم کن" نوشته ی عباس جهانگیریان، مجموعه داستان "وقتی بابام کوچک بود" نوشته ی علی احمدی، "موجودی به نام اولی"، "موجودی به نام آه" و "موجودی به نام گول بامانی ها" نوشته ی اسماعیل همتی و در بخش شعر "فقط یک بستنی قیفی" سروده ی الهام حسینی زاره، "برو جلو بوق نزن"، سروده فاطمه کاوندی، "لالایی خاطره ها" سروده علی پورتقی، "لالایی برای کودکان" سروده ی اعظم گلیان نقد و بررسی شده اند.

"بیا چند شاخه حرف بزنیم" با تصویرگری گروهی از تصویرگران معاصر مانند ناهید کاظمی، سیروس آقاخانی، مریم نیک خواه آزاد و مجموعه قصه های شیرین مغزدار با تصویرگری علیرضا گلدوزیان دو کتابی است که در بخش تصویر این شماره به آن ها پرداخته شده است.

"اینترنت فرصت یا تهدید" از میترا پشوتنی زاده، "از عروسک های کاغذی تا رنگ خیال، نگاهی به آثار آدرین آدامز"، ترجمه ی عاطفه فلاح، "سیری در هنر قصه گویی و شیوه های روایت قصه" از رضا تاج زاده و صفرعلی رنجبری، "عشق و چگونگی نمود آن در ادبیات داستانی کودک در ایران" از الهه چیت سازی، "بررسی جامعه شناختی یک افسانه ی عامیانه" از روح ا... مهدی پورعمرانی دیگر مقاله هایی است که در این شماره می خوانید.

در آخرین شماره ی سال ١٣٨٩ این نشریه، گزارش هایی از مراسم نکوداشت احمد رضا احمدی و سالروز سیزدهمین سال فعالیت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و گزارشی از بررسی مجموعه کتاب "داستان پیامبران" از بلیقس ابراهیم حق اوغلو با ترجمه ی مهدی نعلبندی و "راز قلعه" نوشته ی غلامرضا امامی در سرای اهل قلم نیز منتشر شده است.

Submitted by editor3 on