شهره یوسفی، داور ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

تیتر:
شهره یوسفی، داور ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶

هیات مدیره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ۱۰ داور جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ را از میان داوران پیشنهادی شعبه های ملی سراسر جهان در دو بخش تالیف و تصویر انتخاب کرد.

شهره یوسفی، کارشناس ادبیات کودک و آموزش و پرورش پیش دبستان از ایران به همراه ٩ داور آثار نویسندگان و تصویرگران نامزد جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ٢٠١۶ را بررسی و داوری خواهند کرد. ریاست این دوره داوری را پاتریشیا آلدانا از کانادا بر عهده دارد.

دیگر داوران جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶:

  • Kirsten Bystrup از دانمارک کتابداری است که کارشناسی ارشدش را در زمینه میانجیگری کتاب های تصویری در مهدکودک ها با تاکید بر تصویر و نقش مداخله گری کتابدارها گذرانده است،
  • Reina Duarte از اسپانیا مدیر بخش انتشارات گروه EDEBE است که بر روی ادبیات داستانی و غیر داستانی برای کودکان و نوجوانان تمرکز دارد،
  • Andrej Ilc از اسلوانیا ویراستار و رئیس بخش داستان انتشارات Mladinska knjiga است،
  • Yasmine Motawy از مصر مربی ارشد بخش خطابه و نگارش دانشگاه امریکایی قاهره است،
  • María Beatriz Medina از ونزوئلا، مدیر اجرای بانکودلیبرو و پرفسور ادبیات کودکان دانشگاه آزاد بارسلونا است،
  • María Dolores Prades، ناشر و مشاور برزیلی ادبیات کودکان که از سوی شعبه ملی کوبا نامزد شده است،
  • Lola Rubio از آرژانتین، ویراستار و کتابدار و دبیر علمی شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان آرژانتین است،
  • Susan M. Stan از امریکا استاد بازنشسته دانشگاه مرکزی میشیگان (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴) است
  • Qing Wu از چین، استاد سابق دانشگاه مطالعات زبان های خارجی در پکن. او به حقوق بشر به ویژه حقوق کودکان و زنان علاقمند است.

پیش از این توران میرهادی (١٩٧۶ و ١٩٧٨ و ١٩٨۶ و ١٩٨٨)، ثریا قزل ایاغ (۱۹۹۲) ، منصوره راعی (١٩٩٩٨ و ٢٠٠٠)، زهره قایینی (٢٠٠٢ و ٢٠٠۴)، پرناز نیری (٢٠٠۶) و سحر ترهنده (٢٠١٢ و ٢٠١۴) داوران جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن از ایران بوده اند. زهره قایینی در سال های ٢٠٠٨ و ٢٠١٠ ریاست هیات داوران را بر عهده داشت.

جایزه هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می شود.

درباره جایزه هانس کریستین اندرسن بیشتر بدانیم

نویسنده
گروه خبر کتابک - شبنم عیوضی
تاریخ:
۹۴/۱/۱۹
Submitted by editor3 on