شهر ما تهران - معرفی تهران به نوجوانان

کتاب شهر ما تهران - معرفی تهران به نوجوانان، سومین جلد از مجموعه ایران من است. هدف از نگارش کتاب شهر ما، تهران ارائه اطلاعات عمومی مختصر و مفیدی درباره تهران امروز و دیروز برای نوجوانان است. این کتاب متناسب با ذوق نوجوانان، اطلاعاتی همه جانبه از تهران ارائه می‌دهد. تهران شهری است که روزها بیش از دوازده میلیون جمعیت دارد. شهری که دویست سال پیاپی پایتخت ایران بوده. در دویست سالی که جهانِ انسان‌ها بزرگ‌ترین دگرگونی‌های تاریخش را تجربه کرده است.

کتابشهر ما تهران - معرفی تهران به نوجوانان تلاش شده است توجه خواننده به محیطی که در آن زندگی می کند جلب شود و شناختی از شهر تهران فراهم کند.

در  این کتاب پس از تشریح مختصر جغرافیا و اقلیم تهران و دلایل انتخاب این شهر به پایتختی، به تاریخ شهر و مردمانش پرداخته می‌شود. در بخش «در صد سال اخیر چه اتفاقات مهمی در تهران افتاده است؟» با اشاره به تحولات سیاسی-اجتماعی عمده از انقلاب مشروطه تا سال‌های دهه هفتاد شمسی، پلی میان گذشته و حال تهران زده می‌شود. تلاش شده است در پرداختن به تاریخ تهران، به آنچه امروزه از گذشته تهران باقی مانده است اشاره شود، که به این ترتیب تا حد ممکن تاریخ شهر برای مخاطب نوجوان نمودی عینی داشته باشد. در بخش‌های بعدی با تمرکز بیشتر بر تهران امروز، به بررسی ویژگی‌های شهر تهران، مردم این شهر و دیگر جانداران آن پرداخته می‌شود.

موقعیت جغرافیایی، تاریخ تهران، نوع زندگی مردم در تهران قدیم، ویژگی‌های منحصر به فرد شهر تهران، ویژگی‌های مردم، مکان‌های تفریحی و گردشگری، مشکلات شهر تهران و چگونگی اداره‌ی شهر از دیگر موضوعاتی است که در کتاب شهر ما تهران به آن‌ها پرداخته می‌شود.

همراه این کتاب یک نقشه محلات شهر تهران و یک جدول معرفی شهر تهران در دوره‌های مختلف تاریخ، از پیش از پایتختی تا امروز عرضه شده است.

برخی عکس‌های استفاده شده در کتاب از منابع اینترنتی و عکس‌های آرشیو عکاسان انتخاب شده‌اند که منبع عکس در بخش منابع آورده شده. عکس‌هایی هم که برایشان منبعی ذکر نشده، خود نگارنده کتاب عکاسی کرده است. بیشتر این عکس‌ها در فاصله تابستان ۱۳۹۳ تا خرداد ۱۳۹۴ گرفته شده‌اند.

شهر ما تهران - معرفی تهران به نوجوانان

درباره نویسنده کتاب شهر ما تهران - معرفی تهران به نوجوانان:

پیمان فیوضات متولد سال ۱۳۶۰ در تهران و کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است. تا کنون مجموعه داستان‌های آچمزشده‌ها، نمایشگاه نگاتیو، بندهای خالی و بن‌بستی در آفریقا با درون مایه مسائل اجتماعی و شهری از این نویسنده چاپ شده است.

تصویر اضافی
تهیه کننده
عاطفه عزیزی
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
پیمان فیوضات
ویراستار
میترا طاهری لطفی
پدیدآورندگان
گروه سنی
فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های تألیفی برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های تألیفی برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای نوجوانان ۱۳ سال به بالا
Submitted by editor on