شوق خواندن، پروژه ای برای کشف لذت خواندن

"شوق خواندن" یک مسابقه ادبی برای کودکان جامعه فرانسوی زبان بلژیک است.

این مسابقه را  "Le Wolf"، خانه ادبیات کودکان و نوجوانان، با پشتیبانی بنیاد "والونیا ـ بروکسل اجرا می کند.

هدف از برگزاری این مسابقه تشویق کودکان ۳ تا ۱۳ ساله به کتابخوانی و کشف لذت خواندن است. افزون بر آن، ارج نهادن به فعالیت های نویسندگان و تصویرگران ادبیات کودکان و نوجوانان در نواحی والونیا Wallonie و بروکسل Bruxelles در بلژیک از هدف های این برنامه است. پدر و مادرها همراه با کودکان خود و مربیان مراکز آموزشی همراه با دانش آموزان، می توانند در این مسابقه شرکت کنند. 

برای شرکت در این مسابقه کافی است که کودکان یکی از دوازده کتاب پیشنهاد شده از طرف خانه ادبیات نوجوانان را انتخاب کنند و بخوانند. سپس این مطالعه را به شکل هنری که خود انتخاب می کنند، گسترش دهند: شعر، نقاشی، اجرای نمایش، موسیقی، ویدئو و ... همه نوع بیان هنری آزاد است به جز دستاوردهای سه بعدی! مربیانی که همراه با دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه ثبت نام می کنند، از پشتیبانی مالی خانه ادبیات کودکان و نوجوانان بر خوردار هستند. کتابخانه های عمومی مناطق والونیا و بروکسل کتاب های انتخاب شده برای این مسابقه را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. کتابخانه ها همچنین با برگزار برنامه های گوناگون در راستای تشویق به خواندن با خانه ادبیات کودکان و نوجوانان همکاری می کنند.

دوازدهمین دوره این مسابقه  در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد. کودکان فرصت داشتند تا اول ماه مارس، پروژه های خود را به خانه ادبیات کودکان و نوجوانان بفرستند. جوایز این مسابقه در ماه می در بروکسل به برندگان اهدا خواهد شد.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک - ترانه وکیلی
Submitted by admin on