شیوع بیماری هاری در آنگولا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد شیوع گسترده بیماری هاری در لواندا، پایتخت آنگولا، دستکم باعث مرگ ۸۳ کودک در سه ماهه گذشته شده است.

فرانکو مسلین کارشناس هاری در سازمان بهداشت جهانی با نگران کننده دانستن وضعیت عنوان کرد: "این شمار مرگ ومیر بسیار زیاد است و نشان می دهد که شرایط بسیار وخیم‌تر از آن است که تصور می شود."

دکتر دیوید برناردینو که در بزرگ ترین بیمارستان این کشور کار می کند، اعلام کرد به سبب تمام شدن واکسن‌ها، کارکنان نتوانسته‌اند جان کودکان را نجات دهند. لوئیس برناردینو، رئیس بیمارستان افزود، شماری از کودکان هم بسیار دیر به بیمارستان آورده می شوند. او افزود شمار مرگ و میرها می تواند بسیار بیش تر از این باشد.

وی افزود: "ما تنها از کودکانی اطلاع داریم که به این بیمارستان آورده می شوند، از این رو تعداد بیماران مسلما بیش تر است. وضعیت، وضعیت غم انگیزی است. تصور می کنم هیچ‌کس خود را برای چنین وضعیتی آماده نکرده بود."

پایتخت آنگولا که بیشترینه جمعیت آن در محله‌های فقیرنشین زندگی می کنند، سگ‌های ولگرد فراوانی دارد که مسبب شیوع بیماری هاری هستند. بهای بالای واکسن در سنجش با میانگین درآمد خانواده‌ها نیز مشکل دیگر این مردم است.

Submitted by editor6 on