صدهزار وعده غذا هدیه هنرمندان ایران به کودکان گرسنه جهان!

مراسم جشن یک سالگی خانه هنر با برپایی دو نمایشگاه مستقل از آثار هنرمندان برجسته در تاریخ هنرهای تجسمی ایران، روز جمعه ۲۳ مهرماه جاری برگزار شد. بخشی از درآمد فروش آثار به نمایش گذاشته شده به برنامه جهانی غذا و کودکان گرسنه جهان اهدا شد.

برنامه جهانی غذا حامی معنوی و فرهنگی خانه هنر تهران است. همراهی هنرمندان هنرهای تجسمی ایران با پروژه‌های مبارزه با گرسنگی کودکان جهان در خانه هنر به بیش از یک‌صد هزار وعده‌ غذایی رسیده است.

به گزارش واحد اطلاع رسانی و روابط عمومی خانه هنر، در آستانه‌ یک سالگی مجموعه‌ "آرت‌سنتر"، سومین سال‌روز درگذشت "ماركو گریگوریان" با نمایش انفرادی آثار او و نیز نمایش آثار ادمان آیوازیان برای نخستین‌بار در گالری‌های ملک، الهیه و پاسارگاد به تماشا گذاشته شدند.

خانه هنر تهران, برنامه جهانی غذا, کودک

مراسم گشایش این نمایشگاه‌ها با سخنرانی سفیر ارمنستان، آیدین آغداشلو و پرویز تناولی، همراه بود. آثار ماركو از میان مجموعه‌های خصوصی و مجموعه‌های دوستانش جمع‌آوری شده که عموما آثار دهه‌ ۴۰ این هنرمند را دربر می‌گیرند. این نخستین نمایشگاه ماركو طی ۳۰ سال گذشته و پس از انقلاب در ایران است. پیش از این برخی از آثار این هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی ارائه شده بودند.

این دو نمایشگاه که با همکاری خانه هنر – آرت سنتر تهران، سفارت ارمنستان در ایران و ژانت لازاریان (گالری لازار) تدارک دیده شده، تا چهارم آبان در مجموعه خانه هنر واقع در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ از ساعت ۱۱ تا ۲۱ برپاست.

Submitted by admin on