طرح ملی دانش‌آموزی حامیان آب در دبستان ها

طرح ملی دانش‌آموزی حامیان آب به صورت مقدماتی در ٣٢ مدرسه ابتدایی مناطق ١٩ گانه آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شده است.

کودکان و نوجوانان نزدیک به ۱۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و الگوی مصرف نادرست آن‌ها می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن میانگین مصرف آب باشد؛ از این رو آموزش رفتار مناسب در مصرف بهینه آب به آنان بسیار مورد توجه است.
ابزارهای مورد استفاده در این طرح عبارتند از کتاب، انیمیشن، نمایش عروسکی، بازدید از فرایند تأمین تصفیه و توزیع آب، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، پوستر و بروشور، اینترنت، نشریه الکترونیک، اجرای سرود، مسابقات نقاشی و داستان‌نویسی. همچنین کارگاه‌های آموزشی و توجیهی طرح یادشده برای مدیران، آموزگاران و والدین دانش‌آموزان مدرسه های برگزیده برگزار می‌شود.
  طرح ملی دانش‌آموزی حامیان آب که از اوایل اسفندماه آغاز شده با هدف رواج الگوی مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان دبستان، راهنمایی و خانواده‌های آنان و بروز خودکنترلی فردی و اجتماعی در زمینه مصرف آب، آغاز به کار کرده است.
این طرح شامل چهار مرحله مطالعات روان-جامعه‌شناختی، جلب همکاری، اجرای برنامه‌های فرهنگی- تبلیغی و ارزیابی نهایی است و روابط ‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران از سوی شرکت مهندسی آبفای کشور به عنوان مجری این طرح انتخاب شده است.

 

Submitted by editor3 on