فراخوان سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان

سومین جشنواره بین المللی رشد و توسعه هنری کودک و نوجوان را در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، حجم و ادبیات ۲۹ مهر تا ۱ آبان ماه ۱۳۹۲ در شهر تهران برگزار می‌شود.

هدف این جشنواره ایجاد بستر مناسب برای شناخت، رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی برای آینده هنری آن‌ها، پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و ایجاد بستر مناسب برای تبادل تجربه‌های هنری میان آنان و ایجاد انگیزه، عزم اجتماعی و مسئولیت نسبت به ارزش و اهمیت هنر کودک و نوجوان در جامعه است و کارگاه های تخصصی نقاشی، حجم و کاردستی، خلاقیت در خط و خوشنویسی، قصه‌گویی، نمایش‌های خلاق و ادبیات کودکان، بازی‌های خلاق برای کودکان و میزگردها و نشست هایی برای مربیان هنر کودک و نوجوان، خانواده‌ها و مدیران و برنامه‌ریزان فرهنگی در راستای این اهداف برگزار خواهد شد.

 کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره، زیر نظر مربیان به مدت دو روز در این کارگاه‌ها شرکت خواهند کرد.

در میزگردها و سخنرانی ها نیز درباره بایدها و نبایدها و راه و روش‌های آموزش هنر کودک و نوجوان در تطابق با اهداف اجتماعی و توسعه انسانی، چشم‌اندازهای آن گفت و گو خواهد شد.

افزون بر این در جشنواره نمایشگاه هایی برگزار خواهد شد و آثار برگزیده جشنواره دوره پیشین، اسناد هنر و ادبیات کودک و نوجوان، کتاب‌های برگزیده تصویرسازی برای کودک و نوجوان (ایرانی و خارجی)، آثار هنرمندان میهمان خارجی، ماسک‌های ادبیات کودک و نوجوان به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 این جشنواره به صورت غیر رقابتی است و همه ی پذیرفته شدگانی که در جشنواره شرکت کرده‌اند گواهی حضور در جشنواره و هدیه فرهنگی اهدا خواهد شد.

 شیوه شرکت در جشنواره:

متولدین تاریخ‌های ۱۶/۷/۱۳۸۶ تا ۱۶/۷/۱۳۷۸ (۶ تا ۱۴ سال) می‌توانند در این برنامه شرکت کنند

توجه: ارسال تصویر کارت ملی یا شناسنامه داوطلب الزامی است.

•    داوطلبانی که سن آن‌ها بین ۶ تا ۱۴ سال قرار گرفته است با پر نمودن فرم ثبت نام و ارسال ۲ نمونه تصویر اثر جدید نقاشی، خوشنویسی و یا حجم، از طریق سایت به نشانیwww.koodakart.ir  می‌توانند تقاضای شرکت در جشنواره بکنند.

•    آثار فرستاده شده توسط شورای علمی جشنواره مورد بررسی و نسبت به شرکت داوطلبان تصمیم‌گیری خواهد شد.

•    آثاری که در دوره‌های گذشته استفاده شده پذیرفته نخواهد شد.

•    با اعلام نام پذیرفته‌شدگان، شرایط اعزام آنان در تاریخ‌های مقرر توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.

•    پذیرفته شدگان اعلام شده از سوی دبیرخانه می‌بایست تا تاریخ ۱۰ مهرماه، اصل اثر تایید شده در سایت را به دبیرخانه تحویل دهند.

•    اثر ارسالی به هیچ وجه نباید تا خورده، قاب شده و یا دارای امضا بر روی اثر باشد.

•    پر نمودن فرم ثبت‌نام توسط داوطلبان به منزله پذیرش آیین‌نامه درج شده در سایت جشنواره توسط والدین و خود آنان است.

•    داوطلبان شرکت در جشنواره می‌بایست حداکثر تا پایان روز جمعه مورخ ۱۳۹۲/۷/۵ نسبت به ثبت‌نام از طریق سایت جشنواره اقدام کنند. این تاریخ قطعی است و تمدید نخواهد شد.

•    مطالعه و توجه به آیین‌نامه مندرج در سایت جشنواره توسط والدین، مربیان و شرکت کنندگان الزامی است. حتما آن را مطالعه کنید.

 

مشخصات آثار ارسالی جهت شرکت در جشنواره:

•    هر داوطلب می‌تواند در هر یکی از رشته‌ها یا هر ۳ رشته دو اثر جدید خود را از طریق سایت بفرستد.

•    نقاشی انجام شده با تکنیک‌های رایج و ابزار دستی متداول با موضوع «شهر من یا دوست خیالی من» باید بر روی کاغذ A3 اجرا و پس از اسکن یا عکاسی با دوربین مناسب به صورت فایل Jpeg با وضوح ۲۰۰ dpi در سایت فرستاده شود.

•    خوشنویسی انجام شده پس از اسکن یا عکاسی با دوربین مناسب به صورت فایل Jpeg با وضوح ۲۰۰ dpi  باید فرستاده شود.. در بخش خط و خوشنویسی شرکت‌کنندگان می‌توانند به هر طریق و با هر ابزار مناسب و به شیوه‌ای خلاق و با موضوع آزاد شرکت کنند.

•    حجم یا کاردستی ساخته شده با دور ریختنی‌ها و موضوع «آزاد» پس از عکاسی با دوربین مناسب به صورت فایل Jpeg با وضوح  ۲۰۰ dpi فرستاده شود.

 

 تقویم اجرایی جشنواره:

آخرین مهلت ثبت‌نام در سایت: ۵ مهر ۱۳۹۲

آخرین مهلت فرستادن اثر تایید شده در سایت به دبیرخانه: ۱۰ مهر ۱۳۹۲

افتتاحیه: ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲

نشانی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله،‌ کوچه شهید صدوقی، پلاک ۱۷

کدپستی: ۱۴۱۸۶۹۳۵۴۱

 

شماره تماس:  ۶۶۹۴۶۹۱۱ -۶۶۹۴۶۹۱۰

 

Submitted by editor3 on