فرانکلین با دوستانش به موزه می رود!

خانه کتابدار و به تویز، نیم ه نخست مهر ماه تور ویژه ی مادر و کودک ۴ تا ۶ سال را با نام "فرانکلین با دوستانش به موزه می رود" برگزار کرد. این بازدید بر پایه کتاب فرانکلین با دوستانش به موزه می رود طراحی شده بود.

"آن روز صبح فرانکلین شاد و خوشحال موز و هویج اش را داخل کیفش گذاشت و با مادرش خداحافظی کرد. فرانکلین قرار بود با دوستانش به موزه برود."

نخست پیش از بازدید از موزه، داستان "فرانکلین و دوستانش به موزه می روند" برای کودکان بلندخوانی شد. سپس تصویر چند جانور میان کودکان توزیع شد و از آن ها خواسته شد در هنگام بازدید هر یک جانوری را که با تصویرشان مطابقت دارد پیدا کنند. هدف این بود که کودکان دقت بیشتری به محیط اطراف داشته باشند.

اگر فرآیند خواندن را با تجربه بیامیزیم، لذت خواندن ماندگار می شود و به فعالیت های روزمره جهت می دهد.

"بچه ها، آقا جغد، راهنمای موزه همه را جمع کرد و گفت: برای وارد شدن به موزه چند قانون را باید رعایت کنیم، بلند حرف نزنیم، آرام راه برویم و به چیزی دست نزنیم"

راهنمای موزه داری و گردشگری موزه دارآباد، نقشه حرکت در موزه را که بر روی مقوای بزرگی رسم شده بود به کودکان نشان داد. کودکان باید جانوران را که تصویرش مطابقت داشت پیدا می کرد و بر روی این نقشه می چسباندند.

در این برنامه فعالیت هایی طراحی شده بود تا کودکان مشاهده ی دقیق را بیاموزند و به همراه لذت بردن از فعالیت ها محیط ظاهرا بی جان موزه را برایشان به محیطی زنده و جذاب تبدیل کند.

"بچه ها حدس بزنید این حیوان چیست؟ چه کسی عکس گوزن را در دست دارد؟ ..."

 کودکان با هیجان تصاویرشان را نشان می دادند و تصویرها را بر روی نقشه راهنما می چسباندند. کودکان با این فعالیت با نقشه و کارکرد آن هم آشنا شدند.

پس از بازدید از موزه نیز کودکان در محوطه باز موزه، بازی های حرکتی و کلامی را در پیوند با جانوران به شکل گروهی انجام دادند.

 

نویسنده
ندا موحدی پور
Submitted by editor3 on