فروشگاه فلسفه در مدارس بریتانیا

۱۹ / ۱ / ۸۸

زندگی، جهان هستی و مفاهیمی از این دست، موضوعاتی معمول برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی نیستند، اما در  مدارس جنوب ولز به آنان پرداخته می شود.

 

 لایتون اوانز، فیلسوف ۲۹ ساله قصد دارد به بحث در مورد تفکر منطقی با کودکان ۷ تا ۱۱ ساله بپردازد. دانشگاه سوانسی، مرکز جهانی مطالعه بر روی آثار ویتگنشتاین، در حال مطالعه بر روی تربیت اندیشمندانی است که تفکر را با همکاری آموزگاران خود آموخته‌اند. آقای اوانز عنوان می کند: "فلسفه می تواند بعد خارق العاده‌ای به آموزش کودکان بیافزاید که من آن را بسیار ارزشمند می‌بینم." کارشناسان معتقدند فلسفه را می توان تحقیق عقلانی وجود، اخلاق و دانش تعریف کرد.

آقای اوانز مشغول به کار در یک مرکز ارائه سرویس‌های آموزشی است که "فروشگاه فلسفه" نامیده می‌شود و اين مرکز از سال ۲۰۰۲ در مدارس لندن فعال بوده است. آقای اوانز دانش آموخته در رشته فلسفه و روان شناسی از دانشگاه سوانسی و دارای مدرک فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه لمپتر است. "فروشگاه فلسفه" با استفاده از تجربه و پیشنهاد آقای اوانز به ارائه سرویس در جنوب ولز برای مدارسی پرداخته است که می خواهند واحد فلسفه را نیز به آموزش‌های خود بیافزایند.
آقای اوانز می افزاید: "گروه برای این نوع از تفکر آماده خواهند شد. واقعا مشکل است که شما در ۱۶ سالگی به یکباره به سبب آن که با واقعیات زندگی مواجه می شوید، تفکر فلسفی را آغاز کرده و بیاموزید. این جنس از آموزش، کاملا مجزا از دیگر چیزهایی است که آموزش داده می شود، اما می تواند به تمامی آموزش‌های دیگر کمک کند. یاد می گیرید که بپرسید و بطور متفاوتی نسبت به مسائل فکر کنید و این کمک خواهد کرد تا تفکر خلاقانه در میان کودکان پرورش یابد."

 

Submitted by editor6 on