فقط مورچه ها سایه ندارند!

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایشگاهی از مجموعه کتاب های رجیو امیلیا برپا می کند.

کتابخانه مرجع کانون، این نمایشگاه را که "فقط مورچه ها سایه ندارند" نام دارد، با همکاری موسسه همنوا برپا می کند. در این نمایشگاه، مجموعه کتاب هایی از رویکرد آموزش خلاق رجیو امیلیا در آموزش پیش دبستانی به نمایش درمی آیند. این کتاب ها، به تازگی توسط کتابخانه مرجع کانون خریداری شده اند. 

قرار است در کنار این نمایشگاه، که از ۵ تا ۳۱ اردیبهشت در کتابخانه مرجع کانون برپاست، دو نشست تخصصی برای معرفی رویکرد رجیو امیلیا نیز برگزار شود. نخستین نشست در روز ۱۰ اردیبهشت و با نام "رجیو ، رویکردی با نام یک شهر و با وسعت همه کودکان" از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ برگزار می شود. نشست دوم نیز "کودکان با صد زبان ، مستند سازی تربیتی فرصتی برای رشد حرفه ای مربیان" نام دارد و در روز ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰ برگزار می شود. این نشست ها در سینمای کانون، روبه روی کتابخانه مرجع کانون برگزار خواهند شد.  

فقط مورچه ها سایه ندارند

هدف از برپایی این نمایشگاه و نشست های تخصصی پیرامون آن، حساس سازی و آگاه سازی مربیان کودک و پژوهشگران وکارشناسان با کتاب ها و فعالیت های رویکرد رجیو امیلیا دانسته شده است. بالا بردن باور مربیان و مسئولان نسبت به توانایی های کودکان و اجرای طرح به عنوان الگویی برای کتابخانه های دیگر کشور، نیز از هدف های این نمایشگاه عنوان شده اند. 

کتابخانه مرجع کانون چندماهی است که نمایشگاه های موضوعی را به شکل ماهیانه برپا می کند. نمایشگاه فقط مورچه ها سایه ندارند نیز در راستای این رویکرد کانون برپا می شود.

رویکرد رجیو امیلیا، را لوریس مالاگاتسی، آموزگار ایتالیایی، پس از پایان جنگ جهانی دوم در ایتالیا راه اندازی کرد. تمرکز این رویکرد بر آموزش کودکان در دوران پیش دبستان به گونه ای خلاق و آزاد است. برای بازدید از نمایشگاه فقط مورچه ها سایه ندارند، می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سر بزنید.

نشانی: تهران، خیابان خالد استامبولی، شماره ۲۶ کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

Submitted by admin on