فیلم ایرانی برنده جایزه جشنواره فیلم کودک ایتالیا

فیلم ایرانی « زمانی برای دوست داشتن» جایزه بخش مسابقه بالای ده سال جشنواره بین المللی فیلم «جیفونی» در ایتالیا را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس این فیلم که ساخته «ابراهیم فروزش» است مورد توجه تماشاگران هم قرار گرفت و جایزه ویژه تماشاگران را نیز از آن خود کرد.  یازده فیلم دیگر از کشورهای مختلف در این جشنواره رقیب «زمانی برای دوست داشتن» در بخش مسابقه بالای ده سال بودند.
 این فیلم که زندگی و مشکلات یک نوجوان ناشنوا را روایت می کند سال گذشته نیز در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان همدان به نمایش درآمد و چند جایزه دریافت کرد.
در بخش مسابقه بالای شش سال هم یک فیلم از کشور اسپانیا هر دو جایزه داوران و تماشاگران را از آن خود کرد.
جشنواره بین الملی فیلم کودک و نوجوان «جیفونی» ایتالیا امسال برای سی و نهمین بار  برگزار شد و فیلم های بخش مسابقه در چهار گروه سنی شش تا ده سال ، ده تا دوازده سال، دوازده تا شانزده و شانزده تا هجده سال با هم رقابت کردند. نسخه تازه سری فیلم های هری پاتر به نام «Harry Potter and the Half Moon Prince  »   نخستین فیلم نمایش داده شده در جشنواره بود.
فیلم هایی که امسال  در بخش های اصلی جشنواره «جیفونی» به نمایش درآمدند بیشتراز ژانر واقع گرا و روایت گر زندگی واقعی کودکان جهان بودند.

Submitted by editor6 on