قابل‌توجه ناشران ایرانی: ۶ جایزه برای ۶ ناشر برتر در نمایشگاه ٢٠١۵ کتاب کودک بولونیا

مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا ٢٠١۵ با هدف معرفی بهترین ناشر کودک «جایزه بولونیا» را برگزار می‌کنند. قرار است ۶ برنده از ۶ ناحیه جغرافیایی جهان شامل آسیا، اروپا، افریقا، امریکای جنوبی، امریکای شمالی و اقیانوسیه انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) قرار است جایزه بولونیا/ Bologna Prize هم‌زمان با پنجاه و دومین دوره نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا در ٣٠ مارس ٢٠١۵ برگزارشده و بهترین ناشران سال در بخش کودک انتخاب و معرفی شوند.

انجمن ناشران ایتالیا / AIE و برگزارکننده نمایشگاه (BolognaFiere) اعلام کردند ناشرانی که بتواند بهترین ایده ابداعی و خلاقانه پیاده شده در کتاب منتشرشده خود را عرضه کنند، با نظر هیئت‌داوران، به عنوان برنده نهایی انتخاب خواهند شد.

گفتنی است انجمن بین‌المللی ناشران و مؤسسات فرهنگی بین‌المللی در هیئت‌داوران عضو خواهند بود و برخلاف دوره‌های ٢٠١٣ و ٢٠١۴ که ناشران خودشان به‌تنهایی برنده را انتخاب می‌کردند، برنده را تعیین خواهند کرد. البته ناشران نیز در معرفی اولیه نقش داشته و دو کتاب را از منطقه جغرافیایی خود و یک کتاب را از دیگر نواحی جغرافیایی به کمیته مرکزی معرفی خواهند کرد. مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده فهرست اولیه باید تا ١٥ ژانویه با پر کردن فرم مخصوص به دبیرخانه «جایزه بولونیا» ارسال شود.

برندگان نهایی سی‌ام مارس ساعت ٣٠ بعدازظهر در طبقه هم کف « سرویس سنتر» معرفی و جوایزشان اهدا خواهد شد.

مدیران نمایشگاه بولونیا با تمرکز روی ادبیات کودک هرساله میزبان محصولات کتابی و فرهنگی از سراسر جهان هستند و به مهارت‌های حرفه‌ای و کیفیت فکری آثار عرضه‌شده توسط ناشران از همه کشورها اهمیت می‌دهند و معتقدند برای پرورش دانش متقابل و تبادل ایده‌ها در میان ملل مختلف با تنوع فرهنگی گسترده باید تلاش بیشتری کرد.

در نمایشگاه ٢٠١٥ که از ٣٠ مارس الی دوم آوریل ٢٠١۵ برگزار خواهد شد، ناشرانی از ۶٧ کشور دنیا حضور خواهند داشت.

برای دریافت فرم و اطلاعات بیشتر آدرس ایمیل‌های  Seth Dellon   seth@combinedbook.com/Janet Fritsch janet@combinedbook.com در دسترس است.

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on