قصه‌ها، موضوع همایش آفریقایی دوست داران ادبیات کودک!

نخستین همایش دوسالانه منطقه ای دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در آفریقا، تابستان امسال در آفریقای جنوبی برگزار می شود.

موضوع آن هم هست: "سفر قصه ها: ادبیات کودکان و خواندن در آفریقا و درباره آن". موسسه تحقیقات ادبیات کودکان، دانشگاه آفریقای جنوبی، با همکاری شاخه های آفریقایی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، این همایش را برگزار می کنند.

موضوع های این همایش، سفر قصه ها فراتر از مرزهای فرهنگی، ادبیات کودکان در ترجمه، افسانه ها و تخیل، ادبیات شفاهی، تفاوت بین ادبیات کودکان و ادبیات بزرگسال، خدمات کتابخانه ای برای کودکان و بسیاری موضوع های متنوع دیگر. کنگره های دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان، هر دو سال یکبار در یکی از کشورهای عضو IBBY برگزار می شود و فرصتی را برای دوست داران ادبیات کودکان فراهم می کند تا دور هم جمع شوند. در کنار این کنگره، بسیاری از شاخه های ملی، همایش های منطقه ای تدارک می بینند.

شاخه ملی آمریکا، به طور منظم، همایشی را برای کشورهای عضو IBBY در منطقه شمال آمریکا و آمریکای جنوبی برگزار می کند. در اروپا هم، کشورهای عضو، هر سال در جریان نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در ایتالیا گردهم می آیند. حالا، کشورهای آفریقایی عضو IBBY هم برای نخستین بار همایش منطقه ای خود را برگزار می کنند. سی و دومین کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، در تابستان سال ۲۰۱۲ در لندن برگزار می شود. کنگره پیشین نیز در اسپانیا برگزار شد.

Submitted by admin on