قصه های ماندلا برای کودکان آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی به زودی مجموعه ای از قصه های کهن و افسانه های این کشور برای کودکان منتشر می شود که نام « نلسون ماندلا» رهبر کهن سال مبارزه با نژاد پرستی در آفریقای جنوبی را بر خود دارد .

نهاد ناسودبر « هنرمندان آفریقای جنوبی نو »، (ANSA ) ، این قصه ها را جمع آوری  کرده و با صدای شماری از مشهورترین هنرمندان  آن ها را ضبط و منتشر کرده است. نسخه چاپی این کتاب صوتی پیش از این در سال ۲۰۰۲ منتشر شده بود.

 بسیاری از دست اندرکارن تولید این مجموعه برای کار خود مزدی دریافت نکرده اند و قرار است سود حاصل از فروش آن به نهاد آنسا (ANSA ) و بنیاد نلسون ماندلا برای کودکان تقدیم شود تا برای بهبود زندگی کودکان یتیم و بیمار آفریقای جنوبی بکار رود.
نلسون ماندلا که هجدهم جولای ( بیست و هفتم تیر )  ۹۱ ساله می شود، خود داستان های این کتاب را انتخاب کرده  است. او در مقدمه کتاب آرزو کرده سنت کهن قصه گویی همیشه زنده بماند و کودکان از خواندن و شنیدن قصه ها لذت ببرند.
نهاد «هنرمندان آفریقای جنوبی نو» را بیست سال پیش  شماری از هنرمندان این کشور که در مبارزه با حکومت نژاد پرست آفریقای جنوبی شرکت داشتند ایجاد کرده اند. آن ها برای بهبود زندگی کودکان مبتلا به AIDS و گسترش آموزش و دموکراسی در آفریقای جنوبی تلاش می کنند.

Submitted by editor6 on