كودكان زاهدانی كتاب‌های فرسوده را ماندگار كردند

بچه‌های عضو یك مركز فرهنگی «كانون پرورش كودكان و نوجوانان» در شهر زاهدان، كتاب‌های فرسوده‌‌ كتابخانه كانون را به پرونده‌های رایانه‌ای تبدیل و آن‌ها را برای همیشه ماندگار كردند.

 به گزارش روابط عمومی كانون، كتاب‌های اوراقی به تدریج در كتابخانه‌ها از چرخه خواندن  خارج می‌شود و چون دیگر چاپ نمی شوند امکان تهیه دوباره آن ها هم وجود ندارد.

 کودکان و نوجوانان عضو مركز شماره پنج كانون زاهدان پس از خواندن دقیق كتاب‌ها و خلاصه‌نویسی از آن‌ها، در اینترنت جستجو کردند و اطلاعات كاملی را در باره ی نویسنده، مترجم و تصویرگر كتاب‌ها بدست آوردند و پس از آن جلد و صفحه‌های كتاب ها را اسكن كرده و آن ها  را در قالب یك فایل «power point» ذخیره کردند. در این فایل مشخصات کتاب شامل معرفی نویسنده، مترجم و تصویرگر، چكیده‌ی مطالب كتاب و همچنین جذاب‌ ترین بخش آن و پیام نویسنده، دیده می شود.

 به گفته "حمیده سارونی" مربی مسئول این مركز، گروهی از کودکان و نوجوانان زاهدانی از آغاز امسال مهارت‌های ابتدایی كار با رایانه، جستجو در اینترنت، اسكن تصاویر و... دیدند و به عنوان نخستین گام در راستای بهره‌گیری از آموخته‌های خود، اقدام به معرفی كتاب با استفاده از نرم‌افزار power point كرده‌اند.

 سارونی با اشاره به این كه تا پایان امسال بچه‌ها با نرم‌افزارهای دیگری برای طراحی بروشور و كارت‌سازی، ساخت داستان‌های تصویری و صدا‌گذاری روی نقاشی یا تهیه‌ی نقاشی سخن‌ گو و دیگر نرم‌افزارها آشنا شده و آموزش لازم را خواهند دید، گفت: «به این وسیله می‌خواهیم بچه‌ها به فعالیت‌های هنری مانند نقاشی، خوشنویسی و... و فعالیت‌های فرهنگی مانند معرفی كتاب، كتاب‌خوانی و بازی و سرگرمی و... نگاهی نو از پنجره‌ی رایانه داشته باشند.»

 گفتنی است در حال حاضر تمامی مراکز کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان مجهز به ۳ دستگاه رایانه است که کودکان و نوجوانان می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

Submitted by editor6 on