لذت خواندن در هفته کتاب کودک بریتانیا!

۴تا ۱۰ اکتبر (۱۲ تا ۱۸ مهر) در بریتانیا هفته کتاب کودک بود. کتاب‌ها در گوشه و کنار جهان، موضوعی است که امسال برای این هفته در نظر گرفته شده بود. 

این برنامه را هر سال بنیاد بوک تراست انگلستان اجرا می کند و همه دبستان‌های انگلستان، کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌ فروشی‌ها در آن شرکت می کنند. هدف برنامه، ترویج لذت خواندن و خواندن برای لذت بردن است. با قرار دادن یک هفته به نام کتاب کودک، فرصتی برای کودکان دبستانی سراسر بریتانیا فراهم می شود تا خواندن را به عنوان یک کار لذت آفرین تجربه کنند. آن‌ها در این هفته به کتاب فروشی ها سر می زنند تا کتاب های تازه را بشناسند، به کتابخانه ها سر می زنند و دربرنامه های خواندن گروهی شرکت می کنند و حتی تشویق می شوند که خودشان بنویسند. 

لذت خواندن در هفته کتاب کودک بریتانیا

امسال برای این‌که مدرسه‌ها برای ترویج خواندن در هفته کتاب کودک آماده باشند، از ماه ژوئن (تیرماه) بسته‌های راهنمایی برای آموزگاران به صورت رایگان برای همه دبستان‌ها، کتابخانه‌های عمومی‌، مدرسه کودکان با نیازهای ویژه و موسسه های تربیت معلم فرستاده شده بود. 

در این بسته، راهنمایی‌های مفیدی به آموزگاران اراده شده بود تا به مرور، ذهن دانش آموزان را برای آشنا شدن بیشتر با کتاب و خواندن آماده کنند. از ماه‌ها پیش نیز مسابقه های گوناگون ملی خواندن و نوشتن برای دانش آموزان ترتیب داده شده بود. برندگان مسابقه‌ها کتابی با امضای آنتونی براون، دارنده مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان بریتانیا به همراه بن کتاب و جایزه های دیگر دریافت می‌کنند.

شهرهای مختلف انگلستان هم برنامه‌های محلی ویژه خودشان را برای این هفته تدارک دیده بودند.

لذت خواندن در هفته کتاب کودک بریتانیا

Submitted by admin on