ماه ملی شعرخوانی در آمریکا!

ماه آوریل (نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت) در ایالات متحده آمریکا، به عنوان ماه ملی شعر شناخته می شود. مردم این کشور از کودک و بزرگ سال، در برنامه هایی که برای این مناسبت برگزار می شود شرکت می کنند و از خواندن و شنیدن شعرها لذت می برند.
امسال نیز، ناشران، فروشندگان کتاب، کتابخانه های عمومی، نهاد های ترویج ادبیات و سواد آموزی، مدرسه ها و شاعران در سراسر کشور دست به دست هم داده اند تا با یک ماه اجرای برنامه های گوناگون شعرخوانی و مسابقه، برپایی نمایشگاه کتاب، کارگاه های آموزشی و  فعالیت های ترویجی دیگر برای نوشتن و خواندن شعر، نقش پر اهمیت شعر در فرهنگ آمریکا را گرامی بدارند.
نهادهای ترویج ادبیات و خواندن در آمریکا در کنار کتابخانه ها، از پیش از آغاز ماه آوریل، پیشنهاد هایی برای آموزگاران و پدر و مادرها برای این که همراه با کودکان در برنامه های بزرگ داشت این مناسبت شرکت کنند، به صورت اینترنتی ارائه کرده اند. مدرسه ها نیز در این ماه مسابقه های گوناگون شعرخوانی و تئاتر برگزار می کنند. آکادمی شاعران آمریکایی هم از سال ۲۰۰۶،  برنامه ویژه ای برای ترویج شعرخوانی در کلاس های درس برگزار می کند تا دانش آموزان همه پایه ها، با شعرها و شاعران بیشتر آشنا شوند.
این طرح از سال ۱۹۹۶ به این سو و به ابتکار آکادمی شاعران آمریکایی اجرا می شود و اکنون با استقبال ناشران و کتابخانه ها و مدرسه ها، طرح ماه ملی شعر، راه تبدیل شدن به یک سنت را در پیش گرفته است. آکادمی شاعران آمریکایی هدف اجرای این طرح را آشنا شدن افراد با هنر با کیفیت شاعری، شاعران معاصر و میراث با ارزش فرهنگ شعر آمریکا و کتاب ها و نشریه های معتبر در این زمینه می داند. اعضای این آکادمی امیدوارند با بزرگ داشت شعر و شاعران در یک ماه از سال به صورت متمرکز، شعر به میان زندگی کودکان و بزرگ سالان وارد شود و به فرهنگی محبوب در میان آن ها تبدیل گردد.

Submitted by editor6 on