مجموعه منظومه خورشیدی: بزرگترین سیاره، سیاره ی برجیس

عنوان لاتین
The Largest Planet: Jupiter

این مجموعه شامل ٩ جلد کتاب است به نام های ١-سیاره های کوتوله، پلوتون، کرون، سیریزو اریس ٢- نزدیک ترین به سیاره خورشید، سیاره ی تیر ٣- خانه ی ما، سیاره ی زمین ۴- سیاره ی سرخ، سیاره ی بهرام ۵- بزرگترین سیاره، سیاره ی برجیس ۶- غول حلقه دار، سیاره ی کیوان ٧- به پهلو خوابیده، سیاره ی اورانوس ٨- دورترین از خورشید، سیاره نپتون ٩- درخشان ترین در آسمان، سیاره ی ناهید.

در این مجموعه کتاب ها اطلاعاتی در باره ی ۹ سیاره منظورمه شمسی به مخاطب داده می شود. اطلاعاتی مانند اندازه، دما، مدار چرخش و گردش، اتمسفر، جنس، چگالی، فاصله آن ها نسبت به خورشید و جایگاه آن ها در منظومه شمسی.

روش ارایه اطلاعات کتاب عنوان بندی شده است که دبیران محترم می توانند از آن به شکل پرسش و پاسخ برای یادگیری بهتر مخاطب استفاده کنند. اشاره به برخی اسطوره ها و باورهای مردم باستان در باره ی سیاره ها باعث جذابیت بیشتر کتاب می شود.

زبان کتاب ساده و روان و مناسب متن است. تصاویر نقاشی و هماهنگ با متن و گاهی فراتر از متن هستند و اطلاعات بیشتری را در دسترس مخاطب قرار می دهد. کاغذ کتاب گلاسه با کیفیت و صحافی خوب است. درخواست ناشر محترم از مخاطب کتاب برای ارایه نظرات در باره ی این کتاب ها از طریق پیام نگار و صندوق پستی از نکات مثبت این مجموعه کتاب هاست.

برگردان
حسن سالاری
تهیه کننده
گروه علوم تجربی شورای کتاب کودک
سال نشر
۱۳۹۱
نویسنده
Nancy loewen, نانسی لوئین
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on