به محض رویش دندان‌های شیری برای کودکان‌تان مسواک بزنید

یک متخصص دندانپزشکی کودکان به خانواده‌ها توصیه کرد که مسواک زدن برای فرزندان‌شان را به محض رویش دندان‌های شیری آغاز کنند.

دکتر مهسا همتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه مسواک زدن برای کودکان باید از سن شش ماهگی آغاز شود، افزود: اهمیت نظافت فضای دهان نوزادان تا جایی است که حتی وقتی دندان‌های نوزاد هنوز درنیامده، باید لثه‌های او را با آب بشوییم.

وی با اشاره به اهمیت مسواک زدن به منظور مراقبت از دندان‌های شیری کودکان، حفاظت از دندان‌های شیری را در برخورداری از دندان‌های دائمی سالم‌تر و مرتب‌تر حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مسواک زدن برای کودک باید به محض رویش دندان‌های شیری آغاز شود.

این متخصص دندانپزشکی کودکان با بیان اینکه مسواک زدن برای کودکان تا سنین بین هفت تا هشت سالگی باید توسط والدین انجام شود، گفت: از آن پس مسواک زدن باید توسط خود فرد و با نظارت والدینش صورت گیرد. به محض رویش دندان‌های دائمی نیز باید از مسواک ویژه بالغین استفاده شود.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های مسواک خوب برای کودکان پرداخت و گفت: مسواک کودکان باید نرم باشد و بهترین انواع مسواک‌ها برای کودکان مسواک‌های نایلونی نرم است.

این متخصص دندانپزشکی کودکان با تاکید بر اینکه مسواک خوب برای کودکان مسواکی است که سایز آن مناسب سایز دهان کودک باشد، به خانواده‌ها توصیه کرد: هنگام خرید مسواک برای کودکان‌شان به اندازه دسته مسواک هم توجه داشته باشند و مسواکی را انتخاب کنند که از نظر سایز مناسب کودک باشد.

 

Submitted by editor3 on