مدرسه چه خوبه

عنوان لاتین
small for school I am too absolutely

کتاب «مدرسه چه خوبه» برای کودکانی که نگران روز نخست مدرسه‌شان هستند، مناسب است. لولا درباره این‌که باید به مدرسه برود یا نه مطمئن نیست. او فکر می‌کند نیازی نیست بتواند تا بیشتر از ده بشمارد چون هیچ‌وقت بیشتر از ده‌تا شیرینی نمی‌خورد.

به نظر او نیازی نیست بتواند به دوستانش نامه بنویسد چون می‌تواند به آن‌ها زنگ بزند. برادر لولا، چارلی، از راه‌های مختلف سعی می‌کند لولا را راضی کند تا به مدرسه برود مثلا یک‌بار به او می‌گوید اگر نرود دوست نامریی‌اش در مدرسه تنها خواهد ماند. به‌این‌ترتیب لولا راضی می‌شود به مدرسه برود اما برادرش همچنان نگران اوست و هنگامی‌که بعد از مدرسه به دنبال او می‌رود، پیدایش نمی‌کند تا اینکه ناگهان لولا را با دوست جدید و مریی‌اش می‌بیند که در حال جست و خیزاند.

نویسنده کتاب «مدرسه چه خوبه» دلیل‌های ترس لولا از رفتن به مدرسه را به‌خوبی بیان می‌کند و به‌واسطه صحبت‌های چارلی به آن‌ها دلگرمی می‌دهد. نقطه اوج این دلگرمی‌ها آنجاست که لولا با پیدا کردن یک دوست جدید و واقعی تمام ترس‌هایش را فراموش می‌کند.
رابطه چارلی و لولا یک رابطه خواهر و برادری بسیار شیرین است. بردباری چارلی در برابر بهانه‌گیری‌های لولا دلپذیر است زیرا نشان می‌دهد به‌عنوان یک برادر بزرگ‌تر چگونه نگران خواهر کوچولویش است و حمایتش می‌کند.

کتاب «مدرسه چه خوبه» از آغاز تا پایان پر از تصویرهای رنگارنگ و آموزنده و جذاب برای کودکان است که باعث می‌شود مشتاقانه داستان را تا آخر دنبال کنند و هم‌زمان چیزهایی یاد بگیرند؛ مثلا انگشت‌های دست و پای لولا که روی آن‌ها از یک تا ده نوشته شده است و تعداد شیرینی‌هایی که در صفحه بعد از آن کشیده شد یا تصویری از ماژیک‌های رنگی که در صفحه‌ای دیگر قرار دارد. کتاب «مدرسه چه خوبه» برای بلندخوانی مناسب است.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «مدرسه چه خوبه»:

لورن چایلد نویسنده و تصویرگر انگلیسی، متولد سال ۱۹۶۵، برنده جایزه‌های بسیاری شده است. او در تصویرسازی‌هایش از ترکیب مواد، کلاژ، آبرنگ و ... استفاده می‌کند. بیشتر شهرت چایلد به خاطر خلق کتاب‌های چارلی و لولا است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ چاپ شد. چایلد به خاطر نخستین کتاب از این مجموعه برنده مدال کیت گرین وی شد. در سال ۲۰۰۵ نخستین مجموعه تلویزیونی از انیمیشن‌های چارلی و لولا توسط بی‌بی‎سی تولید شد. این مجموعه برنده چهار جایزه بفتا (جایزه آکادمی فیلم بریتانیا) شده است. در ایران چندین جلد از مجموعه چارلی و لولا مانند «بگو سیب»، «ببخشید این کتاب مال من است»، «نه من برنده شدم»، دوست ندارم دندان لقم بیفتد» و «مسابقه سبز» منتشر شده است. «کی از کتاب بد گنده می ترسد» و «مواظب گرگ های تو کتاب قصه باشید» از دیگر کتاب‌های لورن چایلد است که به فارسی ترجمه شده است.

برگردان
فراز پندار
تصویرگر
Lauren Child, لورن چایلد
تهیه کننده
بهار مشفق
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Lauren Child, لورن چایلد
پدیدآورندگان
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on