مدیر کتابخانه فردوس: فضایی آرام و دلنشین در کتابخانه‌ها سبب جذب کودکان می‌شود

تیتر:
مدیر کتابخانه فردوس: فضایی آرام و دلنشین در کتابخانه‌ها سبب جذب کودکان می‌شود

مریم گودرزی، مدیر کتابخانه فردوس گفت: با استفاده از روش‌های گوناگون سعی کرده‌ایم فضای دلنشینی را برای جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مدیر کتابخانه فردوس گفت: درحال حاضر ۶ هزار و ۵٠٠ جلد کتاب در حوزه کودک ونوجوان داریم که ۵٠٠ جلد آن در قالب ٣۵٠ عنوان حدود دو ماه پیش در قفسه های این کتابخانه قرار گرفته اند..

مریم گودرزی گفت: با استفاده از روش‌های گوناگون سعی کرده‌ایم فضای دلنشینی را برای جذب کودکان به کتاب و کتابخوانی فراهم کنیم.

وی افزود: بخش کودک و نوجوان این کتابخانه از بخش بزرگسال کاملا جدا است و فضای این مکان به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان به راحتی بتوانند از امکانات و وسایل آن استفاده کنند.

گودرزی ادامه داد: ما بطور مثال با استفاده از میز و صندلی‌های مناسب کودکان و دسته بندی کتاب‌ها با  بر چسب‌های رنگی فضایی فراهم کرده‌ایم که مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند کتاب‌های مربوط به هر بخش مثل علمی، دایره المعارف ها، داستانی، تاریخی، تخیلی و رمان را از یکدیگر تشخیص دهند.

وی افزود: در این کتابخانه همچنین از کودکان خردسال نیز غافل نبوده ایم. برای سرگرمی آنها تعدادی وسایل بازی فراهم شده تا از همین سنین به محیط کتابخانه دلبسته شوند .

وی افزود: در حال حاضر حدود هزار عضو کودک ونوجوان داریم و روزانه برنامه‌های متنوعی را به صورت گروهی برای آنها به اجرا در می آوریم.

کتابخانه فردوس در فرهنگسرای فردوس،  واقع در صادقیه، بلوار فردوس, از ساعت ٨ الی ٢١ آماده بازدید علاقه‌مندان است

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری کتاب ایران
Submitted by editor3 on