مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری، بانوی اندیشه و فرهنگ

تیتر:
مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری، بانوی اندیشه و فرهنگ

انجمن زنان پژوهشگر تاریخ، چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ مراسم نکوداشت نوش آفرین انصاری، پژوهشگر و استاد کتابداری را در سالن کتابخانه ملی ایران برگزار می کند.

در این مراسم دکتر منصوره اتحادیه، زهره قایینی، دکتر مهدی محقق، دکتر غلامرضا امیرخانی، دکتر محمد حسن رجبی و رضا فراستی سخنرانی خواهند کرد.

نوش‌آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایرانی است. او از اعضای هیات علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده است و راه اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و مدیریت گروه کتابداری در دانشگاه تهران را برعهده داشت. او از اعضا شورای کتاب کودک است و در پیشبرد هدف های آن نقش برجسته ای دارد. در سال ٢٠١٠ نوش‌آفرین انصاری، به عضویت افتخاری دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان درآمد و از سوی هیات مدیره این دفتر لوح افتخار دریافت کرد. انصاری همچنین در پنجمین جشنواره کتاب کودک جزیره نامی در کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۰، به عنوان عضو کمیته بین الملل این جشنواره برگزیده شد.

از نوش آفرین انصاری تاکنون کتاب ها و مقاله های تالیفی و ترجمه ی بسیاری به ویژه در زمینه ی کتابداری و کتابخانه های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب های او می توان به «تشکیل کتابخانه در روستا»، «مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری» و«مدخل تاریخ شرق اسلامی» اشاره کرد.

زمان: از ساعت ۱۶ الی ۱۹

مکان: اتوبان حقانی، غرب به شرق، کتابخانه ملی ایران

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
exp:
2015-03-12
تاریخ:
۹۳/۱۲/۱۶
Submitted by editor3 on