مربیان با من بخوان محله حسن آباد مشیر یزد با تئاتر شورایی آشنا شدند!

کارگاه پنجم مربیان با من بخوان محله حسن آباد مشیر یزد ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ در محل هنرستان کار و دانش ذکایی برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه مربیان با تئاتر شواریی آشنا شدند و اطلاعات بیشتری درباره عناصر داستان و شیوه بلندخوانی داستان های بلند و شعر خوانی برای کودکان را کسب کردند. در کارگاه تئاتر شورایی مربیان با پیشینه ی پیدایش این گونه از تئاتر، عناصر مهمّ آن و چگونگی درگیر کردن کودکان با یک موضوع با کمک تئاتر شورایی آشنا شدند.

در کارگاه عناصر داستان و بلندخوانی رمان های بلند به شخصیت پردازی در داستان پرداخته شد. این پنجمین کارگاه عناصر داستان بود که برای مربیان این مرکز برگزار شد.

کارگاه شعر کارگاه دیگری بود که برگزار شد. در این کارگاه هم درباره ی شیوه ی شعرخوانی برای کودکان صحبت شد.

همچنین مربیان مرکز گزارش کار خود را از چند ماه گذشته ارائه کردند و مشکلات و پرسش های خود را با آموزشگران، نهضت قریشی نژاد و مهری صفایی در میان گذاشتند.

مربیان در گزارش های خود همچنین به پیشرفت های کودکان وعلاقمندتر شدن آن ها به خواندن اشاره کردند. مستانه فکور مربی کلاس های چهارم و پنجم و ششم دختران در آغاز دختران به فعالیت های جنبی علاقه بیشتری داشتند امّا حالا به بلندخوانی هم با دقت گوش می کنند و در گفت وگوها فعالانه مشارکت می کنند. روخوانی شان خیلی بهتر شده است. رفتار اجتماعی کودکان باهم خیلی بهتراست و در اجرای کارهای مشارکتی بهتر عمل می کنند.

سمانه شاکری مربی کلاس های سوم، چهارم، پنجم و ششم پسران نیز از رشد کودکان در مهارت های روخوانی، نوشتن و بیان خبر داد.

Submitted by editor3 on