مسابقه کتابخوانی تابستانه آغاز شد!

«کنابخوانی در تابستان» نام طرحی برای پر بارتر کردن اوقات فراغت و ترویج فرهنگ کتابخوانی در تعطیلات تابستانی دانش آموزان است.

این طرح  در فصل تابستان در بسیاری از شهرهای اروپایی، البته با کمی تفاوت، و به ابتکار کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

کتابخانه ها ی عمومی شهر وینترتور Winterthur در سوییس  که از سال ۱۹۹۹ میلادی هر دو سال یک بار این طرح را برای کودکان و نوجوانان تا ۱۶ سال برگزار می کنند، امسال هم با شعار «خواندن حرکت می کند» به برگزاری مسابقه کتابخوانی می پردازند.

این طرح کتابخوانی روز شنبه ۲۰ ژوئن (‌۳۰ خرداد) ‌با برگزاری مراسمی با شرکت بریژیت شر  Brigitte Schär نویسنده کتاب کودکان آغاز و روز چهارشنبه ۲۶ اگوست با برگزاری جشن با شکوهی به پایان می رسد.

دانش آموزان می توانستند تا ۱۸ ژوئن ( ۲۸خرداد) با مراجعه به هر یک از  کتابخانه ها ی این شهر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده و دفترچه یادداشتی برای ثبت کتاب های خوانده شده دریافت کنند. دراین طرح یا مسابقه هر دانش آموزی باید ۳۰ روز از ۵۸ روز تعطیلات تابستانی را روزی ۱۵ دقیقه کتاب بخواند و یا برایش کتاب بخوانند و  فعالیت ‌های كتاب‌ خوانی خود را در این دفترچه ثبت کند. این دفترچه ها تا ۲۲ اگوست به یکی از  کتابخانه های شهر تحویل داده می شود. دانش آموزانی که این دفترچه ها را به کتابخانه تحویل  دهند می توانند در مراسم  پایانی این مسابقه شرکت و جایزه ای دریافت کنند.

دفترچه ثبت کتاب های خوانده شده

جشن پایانی این مسابقه در چارچوب جشنواره موسیقی شهر وینترتور برگزار می شود و بیش از ۲۰۰۰کودک و نوجوان در آن شرکت خواهند کرد.

 

برگردان:
ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on