مستند بازی‌های کودکانه در کرمان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ساخت فیلم مستند "بازی کودکان‌" را به پایان رساند.

این فیلم مستند به کارگردانی، تحقیق و نگارش حمید عسگری ساخته شده است و به بررسی نقش بازی در دنیای کودکان و نوجوانان می پردازد. از آن‌جا که این مستند در استان کرمان ساخته شده بیشتر به بازی‌های محلی شهرهای مانند بم، جیرفت، ماهان، راین و بافت می پردازد.

به گفته آسیه تاج آبادی – مدیر روابط عمومی کانون استان کرمان – "این مستند پس از برگزاری جشنواره بازی‌های محلی استان کرمان در اسفند ماه ۱۳۸۹ کلید خورد و انتخاب بازی‌های آن بیشتر با نظارت جمعی از کارشناسان و پژوهشگران بازی‌های محلی استان بوده است."

تمام بازی‌های این مستند ۳۷ دقیقه‌ای جمعی هستند و بازیگران آن را نوجوانان دوره راهنمایی و اعضای کانون شهرستان‌های کرمان تشکیل داده‌اند.

مستند بازی های کودکانه در کرمان

علی گنجی - سرپرست کانون استان کرمان و مدیر تولید و مجری این طرح -گفت: "فیلم مستند "بازی کودکان" تلاش می‌کند با یادآوری روزهای خوش دوران کودکی و بازی‌های کودکانه که در گذشته‌های نه چندان دور انجام می‌شده به طرح این پرسش‌ها بپردازد که نقش و جایگاه بازی در دنیای کودکان کجاست؟ و والدین تا چه اندازه به بازی کردن بچه‌ها اهمیت می‌دهند؟"

ایجاد راهکارهایی برای جلوگیری از انجام بازی‌های خشن رایانه‌ای که به سرگرمی بسیاری از کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان تبدیل شده است و مقایسه آن با بازی‌های جذاب بومی، تشویق کودکان و نوجوانان به انجام بازی‌های جمعی و شناساندن ویژگی‌های این بازی‌ها از دیگر اهداف ساخت این فیلم به شمار می رود.

این مستند در حال حاضر به مرکز آفرینش های هنری کانون شهر تهران فرستاده شده است و هنوز درباره چگونگی اکران آن تصمیمی گرفته نشده است.

Submitted by editor6 on