مشکلات فرهنگی موجب محرومیت کودکان استثنایی از تحصیل می شود

تیتر:
مشکلات فرهنگی موجب محرومیت کودکان استثنایی از تحصیل می شود

مشهد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مشکلات فرهنگی در جامعه موجب محرومیت کودکان استثنایی و معلول از تحصیل در مراکز آموزش استثنایی می شود.

ˈمجید قدمیˈ روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۴۳ پروژه آموزشی خراسان رضوی در محل آموزشگاه استثنایی گرجستانی مشهد افزود: طبق آمارهای جهانی ١٠ درصد جمعیت هر کشور با جمعیت عادی تفاوت دارند و حداقل پنج درصد آنها در نظام آموزشی خاص قرار می گیرند.

وی جمعیت کنونی دانش آموزان استثنایی را در سطح کشور ١١٠ هزار نفر ذکر و بیان کرد: دو تا سه برابر این تعداد در خانه ها توسط خانواده هایشان پنهان شده اند و والدین آنان اجازه تحصیل و حضور در جامعه را به آنان نمی دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این میان حتی اغلب خانواده ها کودک معلول خود را از دید عموم و همسایگان پنهان می کنند در حالی که این کودکان نیز حق ادامه تحصیل و حضور در اجتماع را دارند.

وی تاکید کرد: باید برای رفع اینگونه مشکلات فرهنگی نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

قدمی افزود: ١١٠ هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه معلولیت هم اکنون در ٧٢ هزار مرکز آموزش خاص و حدود ٣٨ هزار مرکز تلفیقی سطح کشور تحصیل می نمایند.

وی گفت: در این مراکز تلاش می شود تا علاوه بر آموزش و تعلیم و تربیت کودکان در کنار کشف و شناسایی استعدادهای آنان، خانواده هایشان نیز از سلامت روان و بهداشت روانی برخوردار شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: توجه به دانش آموزان استثنایی و گام برداشتن در جهت تعلیم و تربیت آنان مصداق عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به تلاشهای افراد نیکوکار نیز گفت: قطعا ساخت مدرسه برای دانش آموزان استثنایی از خیر و برکتی خاص برخوردار است.

در چارچوب ۴۳ پروژه آموزشی ١٨٨ کلاس درس با هزینه ١٢۵ میلیارد ریال و مجموع مساحت ١٧ هزار و ٨۵٠ مترمربع در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی
تاریخ:
۹۳/۱۱/۱۵
Submitted by editor3 on