معرفي و رونمايي از كتاب‌های برتر كودك و نوجوان در نوزدهمین جشن لاک‌پشت پرنده

فهرستی از ۲۰۰ کتاب برتر کودک و نوجوان كه پاييز و زمستان سال گذشته منتشر شده‌اند، جمعه ۸ بهمن ماه سال جاري در نوزدهمین جشن لاک‌پشت پرنده در شهر كتاب مركزي رونمايي و معرفي مي‌شود.

بيش از ۲۰۰ عنوان كتاب به دو فهرست نوزده و بیستم لاک‌پشت پرنده وارد و نزديك به ۱۰۰ نويسنده، مترجم و شاعر كودك و نوجوان به اين مراسم دعوت شده‌اند.

گفتني است مراسم رونمايي از فهرست بهترين كتاب‌هاي پاييز و زمستان سال ۹۴ با برنامه ويژه‌اي براي نكوداشت آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسكو برگزار مي‌شود.

بنابر اعلام دبيرخانه لاك‌پشت پرنده، هيچ كدام از كتاب‌هاي كودك يا نوجوان موفق به دريافت شش نشان لاك پشت پرنده نشده‌اند درحالي‌كه نزديك به ۶۰ عنوان كتاب وارد اين فهرست شده است.

در این مراسم، علاقه‌مندان می‌توانند با نویسندگان و مترجمان کتاب‌های برگزیده دیدار کنند و گپ بزنند و کتاب‌ها را با امضای پدیدآورنده تهیه کنند. همچنین این مراسم، یک برنامه عروسکی از گروه «خیالباف» خواهد داشت که از شخصيت‌هاي يكي از كتاب‌هاي معرفي شده در فهرست‌ بيستم، وام گرفته شده است.

گفتني است نویسندگان، تصويرگران و مترجمان حاضر در مراسم، بخشي از آثارشان را برای مخاطبان، مي‌خوانند.

نوزدهمین جشن لاک‌پشت پرنده، جمعه ۸ بهمن ماه از ساعت ۱۷ در شهرکتاب مرکزی واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

 

 

دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on