معرفی برنامه «با من بخوان» در مدرسه تابستانی خواندن

کتابداران شرکت‌کننده از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نشست مدرسه‌ی تابستانی خواندن با برنامه‌ی «با من بخوان» آشنا شدند.

در این نشست که در روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۵ در سومین روز مدرسه‌ی تابستانی خواندن در سالن جلسات هتل میثاق مشهد با حضور ۶۰ نفر از کتابداران از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، نهضت قریشی‌نژاد، به نمایندگی از موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از هدف‌ها و برنامه‌های طرح ترویج کتابخوانی «با من بخوان»، اصول محوری آن، کتابخوانی، سواد پایه و خواندن با نوزاد و نوپا، شیوه‌ی اداره‌ی نشست‌های کتابخوانی و چگونگی پیوستن به آن سخن گفت و همچنین از چند تجربه‌ی موفق در هر یک از این بخش‌ها یاد کرد. وی در ادامه بر لزوم پشتیبانی نهادهای آموزشی از این برنامه تأکید نمود.

«مدرسه تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سال گذشته به همت معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها و تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقه‌مند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه برگزار می‌شود. دوره‌ی اول و دوم این مدرسه نیز شهریورماه ۱۳۹۴ در مشهد برگزار شد.

«با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان محروم و کودکان در بحران است که از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به اجرا درآمده و بر پایه‌ی رساندن کتاب‌های مناسب و با کیفیت به دست این گروه از کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده است.

با برنامه‌ی با من بخوان بیشتر آشنا شوید:

با من بخوان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

 

 

نهضت قریشی نژاد

 

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on