مقایسه راه های گوناگون حل یک مساله، ریاضی را آموختنی تر می کند

۳۰ / ۱ / ۸۸

پژوهش گران دانشگاه‌های وندربیلت و هاروارد دریافته‌اند، مقایسه روش‌های گوناگون حل یک مسئله ریاضی، به دانش‌آموزان دبیرستانی کمک می کند تا مفاهیم ریاضی را بهتر درک کنند.

بتانی ریتل جانسون، استاد روانشناسی و رشد انسانی دانشگاه وندربیلت و از سرپرستان این پژوهش می گوید: "دریافته‌ایم که مقایسه روش‌های گوناگون حل یک مسئله به دانش‌آموزان دبیرستانی کمک می کند تا در حل مسائل مشابه، موفق‌تر باشند و همچنین روش‌های متفاوت را بهتر درک کنند"

ریتل جانسون و همکارش، جان استار، استاد دانشگاه هاروارد همچنین دریافتند که حل یک مسئله از روش‌های مختلف، کارآمدتر از حل چندین مسئله از یک روش یگانه است. جان استار می افزاید: "افزون بر آن، دانش‌آموزان نباید تنها یک روش را برای حل یک مسئله ریاضی بیاموزند، آن ها می‌بایست روش‌های متفاوت را بیاموزند و تشویق شوند که مزایا و معایب آن ها را با یکدیگر مقایسه کنند"

ریتل جانسون اضافه می کند: "در کلاس‌های ریاضی، معمولا معلمان یک روش حل مسئله را برای دانش‌آموزان توضیح می‌دهند و پس از آن، دانش‌آموزان به حل مسائل مشابه می پردازند. متاسفانه دانش‌آموزان مجال مقایسه روش‌های مختلف حل مسئله با یکدیگر را نمی‌یابند و در نتیجه متمایل به آن می‌شوند که مسائل را از روش یگانه حل کنند، بدون آنکه چرایی و چگونگی روش حل را به درستی دریابند"

Submitted by editor6 on