موزه سیار عروسک و اسباب‌بازی میهمان جشنواره فولکلور ارمنستان

«جشنواره فولكور ارمنستان در چهارراه صلح» به همراه موزه‌ی سیار عروسک و اسباب‌بازی در هفته‌ی گذشته برگزار شد.

 آيين‌ها، آداب و رسوم، فرهنگ، موسیقی‌، غذا و ... کشورهای مختلف، برای پنجمین سال پیاپی در چند روستا و شهرهای مختلف کشور ارمنستان به نمایش گذاشته شد.

موزه‌ی سیار عروسک و اسباب‌بازی ایران نیز با چمدان‌هایی حاوی ۳۰ عروسک و اسباب‌بازی بومی ایران و صندوق خیمه‌شب‌بازی در این جشنواره شرکت کرد.

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی، معرفی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها، کارگاه آموزش ساخت عروسک باران‌خواهی «چولی قزک» همراه با پختن آش بارون، بخش‌هایی از برنامه‌ی موزه‌ی سیار در این جشنواره بود.

آکادمی هنر روستای بیوراکان، موزه‌ی معماری شهر گیومری، خانه‌ی موزه‌ی پروشیان شهر آشتاراک، موسسه‌ی هنری نارگتسی و سالن کنسرت باباجانیان ایروان محل برگزاری برنامه‌های مختلف این جشنواره بودند.

همچنین پس از روزهای برگزاری جشنواره، به دعوت «موسسه مشارکت و پیشرفت کودکان» و «مدرسه آموزش عالى آرگازان» خیمه‌شب‌بازی، نمایش مجموعه‌ی اسباب‌بازی و عروسک‌های موزه و کارگاه ساخت اسباب‌بازی و عروسک از سوی گروه موزه سیار برگزار شد.

موزه‌ی سیار عروسک و اسباب‌بازی امیدوار است با به اشتراک گذاشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی و فولکلور ایران با سایر کشورها، عروسک و اسباب‌بازی‌ها را در بستر همدلی و صلح معرفی کند.

موزه‌ی سیار تاکنون برنامه‌هایی را در اردبیلک قزوین، پارک توران شاهرود و در میمند کرمان اجرا کرده است.

گزارش تصویری این جشنواره:

 

اسباب بازی ها

 

موزه سیار

 

نمایش

 

اجرای نمایش

 

 

 

خیمه شب بازی

 

موزه سیار

نویسنده
امیرسهرابی، مدیر موزه سیار
Submitted by editor71 on