میراث فرهنگی ایرانیان به روایت موزه ملی ایران

با خواندن این کتاب، خواننده ی نوجوان می تواند همراه نویسنده سفری شیرین و شگفت انگیز را آغاز کند. به دیدار مردمی برود که سال ها و قرن ها در سرزمین ما زندگی کرده اند. در این سفر با آن ها زندگی در غارها، در خانه های گلی و آجری ... را تجربه کند... در ساخت و سازها، جنگ ها، پیروزی ها و شکست هایشان شرکت کند. در کتابخانه هایشان کتاب بخواند... با سفالگرها گل را شکل دهد... و سرانجام، لحظه های تلخ و شیرین زندگی آن ها را احساس کند.

کتاب "میراث فرهنگی ایرانیان" با یک مقدمه و تاریخچه، میراث فرهنگی ایران باستان و دوران اسلامی شامل: ابزار گوناگون، پیکره ها، دیوار نگاره ها، نقش های برجسته ی روی دیوارها و دست بافت ها را همراه عکس های زیبا با کیفیت عالی به خواننده می شناساند. نقشه های کتاب درک متن را برای او آسان تر می سازد. یک بخش نیز به آشنایی با واحدهای علمی، هنری و فرهنگی موزه ی ملی ایران اختصاص یافته است.

وجود ٩ کارگاه به نام کارگاه تاریخ که خواننده را به ساخت نمونه هایی از آثار معرفی شده در کتاب فرا می خواند، ویژگی برجسته ی آن است و سبب می شود مخاطب نوجوان با ساختن آثاری همسان آنچه در کتاب می بیند به دشواری ساختن آن ها در سده ها پیش و ارزش میراث فرهنگی سرزمین خود هر چه بیشتر پی ببرد و به ضرورت پاسداشت و نگه داری از آن ها بیشتر توجه کند.خواندن این کتاب ارزشمند، به مادران و پدران، آموزشگران هنر و تاریخ و کتابداران، پیشنهاد می شود. 

 

 

 

 

تهیه کننده
عاطفه سلیانی
سال نشر
۱۳۸۷
نویسنده
زهره پریرخ
ویراستار
مینو کریم زاده
Submitted by editor3 on