میرزا حسن رشدیه و روز جهانی کودک

پویانمایی (انیمیشن) "میرزا حسن رشدیه" مبتکر سیستم آموزش نوین در ایران هم‌زمان با روز جهانی كودك در جشنواره یك هفته با كانون رونمایی می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، این فیلم دومین فیلم پویانمایی است كه توسط واحد انیمیشن كانون استان آذربایجان شرقی و برای معرفی شخصیت میرزا حسن رشدیه این چهره برجسته و شاخص فرهنگی ساخته شده است.

 این فیلم از کودکی تا بزرگسالی میرزا حسن رشدیه و چگونگی تاسیس نخستین مدرسه به سبک کنونی در ایران را برای کودکان و نوجوانان به تصویر كشیده است.

 نمایش این فیلم با نام« رشدیه پدر آموزش نوین ایران» در جشنواره یك هفته با كانون در تهران، بخشی‌ از برنامه‌های كانون آذربایجان شرقی، برای معرفی شخصیت‌ها و مفاخر فرهنگی و تاریخی به كودكان و نوجوانان در این جشنواره است.

 واحد انیمیشن كانون این استان همچنین در آینده، آثار دیگری نیز با موضوع‌های مختلفی مانند معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و رویدادها را به منظور آشنایی بیشتر بچه‌ها با این موضوع‌ها تولید خواهد كرد.

 گفتنی است پانزدهمین جشنواره یك هفته با كانون طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر به مناسبت روز جهانی كودك در مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراكز كانون در سراسر كشور برگزار می‌شود.

Submitted by editor6 on