ناجی کوچک کودکان بی خانمان

زاک برونر ۱۱ ساله سفر دراز خود از آتلانتا تا واشنگتن را با پای پیاده آغاز کرد. زاک نام سفر خود را «از خانهام تا کاخ سفید» گذاشته و به همراه مادر و خواهرش هر روز نزدیک به ۱۱ مایل (حدود هفده کیلو متر)راه می رود تا برای کودکان بی سرپرست و بی خانمان کشورش حمایت مالی و معنوی جمع کند.

او می گوید :« کودکان بی خانمان هیچ جایی ندارند تا شبی را امن و آرام بگذرانند. آن ها در خیابان ها پرسه می زنند، نه برای این که این کار را دوست دارند بلکه چون چاره دیگری ندارند.»

زاک تصمیم دارد به کاخ سفید برود و از رئیس جمهور کشورش برای حمایت از کودکان بی خانمان درخواست یاری کند و نامه هایی را که در طول راه کودکان به او داده اند به رئیس جمهور برساند. او این سفر را هفته گذشته آغاز کرده و تاکنون ۳۵۰۰۰ دلار کمک مالی جمع آوری کرده است.

این نوع دوست کوچک فعالیت های بشر دوستانه خود را با همکاری مادرش، با کمک به کودکان آسیب دیده از طوفان چارلی در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. پس از آن نیز برای ادامه فعالیت هایش بنیاد واگن سرخ (Red Wagon) را پایه گذاری کرد. او پیش از این نیز دوبار به سفرهای طولانی با پای پیاده رفته و ۴۲۰۰۰ دلار برای کمک به کودکان بی خانمان کمک جمع آوری کرده است. در آمریکا بنا به گزارش مرکز ملی حمایت از بی خانمان ها ۱/۵ملیون کودک بدون سرپناه و امکانات زندگی می کنند .

Submitted by editor6 on