ناشناس: هویت مخفی

عنوان لاتین
Shredderman: Secret Identity

نولان برد پسری ریزه – میزه، باهوش و نابغه در ریاضی ولی دست و پا چلفتی است به طوری که نمی تواند بند کفشش را ببندد. در مقابل او یک همکلاسی دارد که قلدر و زورگوست و تا می تواند تقلب و دزدی می کند، بی نوبت توی صف می ایستد و بچه های کوچک را می ترساند.

نولان در فکر این است که او را ادب کند ولی چگونه؟ او فکر می کند انجام این کار در توان یک ابر قهرمان است. آیا چنین ابر قهرمانی وجود دارد؟ او چه کسی است؟

نولان سرانجام این ابرقهرمان را پیدا می کند و حالا بوبا بهتر است مواظب رفتارهای زشتش باشد. نولان با ترفندی مخفیانه از کارهای خلاف الوین عکس می گیرد و در سایت شردرمن به نمایش می گذارد. با پخش شدن این عکس ها الوین نمی تواند خود را بی گناه نشان دهد. نولان به تنهایی می تواند دانش آموزان مدرسه را از زورگویی های الوین یا "بوبا" نجات دهد. او از این هم فراتر می رود و در کتاب های بعدی با نام های "تعقیب"؛ "مارمولک" و  "جاسوس" دست خلاف کارهای دیگری را رو می کند. نولان در ادامه کارش یک همدست پیدا می کند. او کسی نیست جز الوین یا همان بوبای زورگو!

"ناشناس" داستان سرگرم کننده ای که با نگاه دوستانه به دنیای الکترونیک به چند نکته تربیتی هم اشاره دارد. هر کودک یا نوجوان قابلیت تغییر دارد و با وجود یک نقطه ضعف می تواند در فعالیت های دیگر موفق باشد. بسیاری از رفتارهای خشن نوجوانان ریشه در رفتارهای خانواده دارد. رفتار مناسب پدر و مادر با نولان و حق شناسی او نسبت به پدرش که بسیار مهربان است هم برای والدین و هم فرزندان پند آموز است.

 

 

برگردان
شهره نورصالحی
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۸۹
ناشران
نویسنده
Wendelin Van Draanen, وندلین وان‌درانن
Submitted by editor3 on