نامزدان ایرانی جایزه آستریدلیندگرن معرفی شدند!

احمدرضا احمدی و هدا حدادی، به عنوان نامزدان ایران برای دریافت جایزه جهانی یادبود آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۱ معرفی شدند.

احمدرضا احمدی نویسنده، با پیشنهاد کانون و تایید شورای کتاب کودک و هدا حدادی، تصویرگر جوان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدان ایرانی برای دریافت گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان معرفی شده اند.

شورای فرهنگی سوئد، که برگزار کننده جایزه آسترید لیندگرن (آلما) است، در هر کشور یک یا چند نهاد را به عنوان مسئول معرفی نامزدان آن کشور برای دریافت جایزه تعیین کرده است. این نهاد ها هر سال تا پایان ماه می (نیمه خرداد) نامزدان کشور خود را از میان پدیدآورندگان و کوشندگان ادبیات کودک به برگزار کنندگان جایزه آلما معرفی می کنند. در ایران سه نهاد شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان عهده دار معرفی نامزدان ایران برای جایزه لیدگرن هستند. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، امسال هیچ فرد یا نهادی را برای دریافت جایزه نامزد نکرده است.

سال گذشته، افسانه شعبان نژاد، شاعر و نویسنده، هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده، ابوالفضل همتی آهویی، تصویرگر و شرکت انتشاراتی شباویز نامزدان ایران برای دریافت جایزه یادبود آسترید لیندگرن بودند. برنده جایزه سال ۲۰۱۰، کیتی کروسر نویسنده و تصویرگر جوان بلژیکی بود که به سبب توانایی در بیان احساسات عمیق انسانی در کارهایش این جایزه را از آن خود کرد. مراسم اهدای جایزه نیز در روز جهانی کودک (۱ ژوئن برابربا ۱۱ خرداد) در سوئد برگزار شد. جایزه آسترید لیندگرن، با ارزش ۵ میلیون کرون سوئد برابر با ۴۹۰ هزار یورو، گران ترین جایزه ادبیات کودک جهان است.

درباره جایزه یادبود آسترید لیندگرن بیشتر بدانید

Submitted by editor6 on