نخستين "جشنواره ورزشی کودکان"

نخستين "جشنواره ورزشی کودکان" به مناسبت نهمین سال از دهه جهانی صلح، با همكارى موسسه پژوهشی کودکان دنيا و شهردارى شهريار ۲ و ۳ آبان از ساعت ۸ تا ۱۸ در مجتمع ورزشی امیرکبیربرگزار می شود.

این جشنواره ۲ روزه با پیروی ازالگوی "برنده – برنده" با حضور كودکان و مربیان آن ها از ۶ استان برگزار می شود.

الگوی "برنده – برنده" الگویی است برای فعالیت های ورزشی، بازی و سرگرمی کودکان، که به صورت گروهی انجام می شود.

دراین روش کودکان در کنار هم با همکاری و مشارکت، هدفی خاص را دنبال می کنند. در طول بازی همه به هم کمک می کنند و در نتیجه همه اعضای گروه با هم موفق و یا ناموفق می شوند. در این الگو، برنده یا بازنده معنایی ندارد و در طراحی روش های اجرایی آن هرگز کودکی از بازی حذف نمی شود. این روش سال هاست در کشورهای اروپایی در مراکز آموزشی، مهدهای کودک و پیش دبستانی اجرا می شود.

این جشنواره با همکاری نهادهایی چون سازمان علمی، فرهنگی، تربیتی سازمان ملل، انجمن کودک پاد، انجمن بهار نارنج، موسسه کودکان آسیا، جمعیت دوستداران کودک خراسان، انجمن دانش آموزان زرتشتی یزد، مدرسه مشارکتی کودکان دنیا و انجمن دوستدار کودک گلستان در مجتمع ورزشی امیرکبیر برگزارخواهد شد.این مجتمع درابتدای جاده قدیم کرج، باغستان جاده شهریار قرار دارد.

موسسه پژوهشی کودکان دنيا سازماني غیردولتی و پژوهشی است که از سال ۱۳۷۳ به کوشش گروهي از پژوهشگران، مربيان و مديران مراکز آموزشی کودکان تاسيس شد و تاکنون با هدف کمک به گسترش برنامه های مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال در ايران فعاليت می کند.

این موسسه در بزرگراه کردستان، خیابان شیراز جنوبی، بلوار شهید علیخانی شرقی قرار دارد.

علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشترو هماهنگی برای رفت و آمد به این جشنواره با شماره تلفن ۸۸۰۳۶۹۰۶ تماس بگیرند.

Submitted by editor6 on