نخستین جشنواره داستانی آب برگزار می‌شود

فراخوان نخستین جشنواره داستانی آب منتشر شد. در این فراخوان از علاقمندان بزرگسال (حرفه‌ای و آماتور) و کودک و نوجوان دعوت شده است که داستان و زندگی نگاره و روایت‌های خود را با موضوع آب تا پایان سال ۱۳۹۷ برای دبیرخانه جشنواره بفرستند.

هدف نخستین جشنواره داستانی آب ایجاد مفهومی برای بازنمایی تصویر وضعیت منابع آب ایران در قالبی ادبی است.

در آثار ارسالی، آب باید نقشی محوری داشته باشد، به این معنا که داستان با مؤلفه‌های وضعیت منابع آب و نقش آب در زندگی و اقلیم مردمان گره خورده باشد:

۱-  رنگ و بویِ جغرافیا و اقلیمِ منابع ‌آبی‌ایران؛ همچون دریاها، دریاچه‌ها، چشمه‌ها، آبگیرها ، مادی‌ها و...

۲-  رگ‌های روائی تاریخ، مانند طومارِ آن اعجوبه - شیخ بهایی-  و...

۳-  مکان‌های وابسته یا دلبسته به آب. پل، آب انبار، سد، سازه‌ی‌آبی، قنات، معبد و حتی نمادهای شهری.

۴-   فرهنگ و شیوه‌ زیستنِ ایرانیان که با آب در پیوند باشد. مذهب، سنت، ادب، رسم و...

این جشنواره محدودیتی برای داستان‌هایی که پیش از این کسب رتبه کرده یا در مجلات چاپ شده باشند ندارد و تنها محدودیتِ این جشنواره ممنوعیت ارسال آثاری است که در کتابی چاپ شده باشند و یا به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند.

هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت هر تعداد داستان و روایت که دربرگیرنده مضامین و اهداف محتوائی جشنواره باشد ارسال کنند.

شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند تا آخرین ساعت آخرین روزِ سال ۱۳۹۷ آثار خود را در سایت جشنواره در بخش نخستین جشنواره داستانی آب به آدرس www. esrw. ir بارگذاری کنند.

آئین اختتامیه این جشنواره با همکاری انجمن‌های ادبی، نویسندگان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در هفته نخست اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره داستانی آب

 

 

 

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on